Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Grupa przedszkolna- maj

Poniedziałek - 25.05.2020 r.
Zabawa z czasownikami w opisywaniu swojej mamy - co lubi mama, co często razem robimy (rozmowa, poprawne układanie zdań, opowiadanie).
Słuchanie opowiadania Joanny Papuzińskiej pt. "Jak nasza mama uratowała księżyc"- https://www.youtube.com/watch?v=RL4qYmEEikkQ. Opowiadanie, co się wydarzyło, jak mama uratowała księżyc, jak mu pomogła? 
W kartach pracy s. 34 i 35 obejrzyjcie historyjkę obrazkową i opowiedzcie, co przedstawiają obrazki. Zastanówcie się, jaka była kolejność przedstawionych zdarzeń i ponumerujcie je. Opowiedzcie, co się wydarzyło. Następnie pokolorujcie bukiety kwiatów zgodnie ze wzorem i dopasujcie bukiety do każdej mamy. Pamiętajcie, że jutro jest ważne święto Dzień Mamy, więc warto przygotować drobną niespodziankę. Pozdrawiam gorąco.
 
Wtorek - 26.05.2020 r.
Dzisiaj jest bardzo ważne święto-Dzień Matki. Postaramy razem się pobawić i zrobić dla Mamy coś fajnego.
Posłuchajcie wspólnie piosenek - "Kocham Cię Mamo" - https://www.youtube.com/watch?v=MeRTMshkHJs oraz "Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!"' - spróbujcie zaśpiewać rodzicom refren piosenki-https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE
Ref. Dziękuję mamo, dziękuję tato,
za każdą zimę, za każde lato.
 Dziękuję mamo, dziękuję tato,
za to, że macie dla mnie czas.
Bardzo kocham Was.
Teraz możecie zrobić laurkę dla mamy (propozycja)-https://www.google.com/search
lub wydrukować i pokolorować obrazek "Moja mama" https://www.google.pl/search. Nie zapomnijcie o życzeniach, uściskach i całusach.
Następnie poćwiczcie z rodzicami -zabawy ruchowe https://www.youtube.com.watch/?v=FacAJxiIzh4.
Myślę, że wspólnie dobrze się bawiliście.
Wykonajcie ćw. 1 i 2 s.36 karta pracy. Pozdrawiam Was gorąco i oczywiście wszystkie Mamy oraz Tatusiów, którym życzę wszystkiego dobrego.
 
Środa- 27.05.2020 r.
Rozpoczynamy od zadania - karta pracy s.37 -spróbujcie przeczytać wypowiedzi, dokończcie rysować i kolorować portret mamy.
Następnie pobawcie się twórczo z wełną i nitką. Odetnijcie dowolne kawałki wełny i nici, a później ułóżcie z nich obrazek. Opowiedzcie co ciekawego wam powstało. Możecie również wykonać pracę -"Obrazek malowany nitką" -https://praceplastyczne.pl/techniki-plast.../47-malowane-nitka (mile widziane zdjęcia).
Wykonajcie ćw. 1,2 s.38 (karta pracy). Rysujcie po śladzie drzewo i szczeble drabiny, przeczytajcie wyrazy na szczeblach, pokolorujcie na zielono wyrazy oznaczające członków rodziny. Posłuchajcie wierszyka i zapamiętajcie
go, a następnie powtarzajcie podczas rysowania rytmu z serduszkami i różami. Nie zapominajcie o ćwiczeniach i zabawach ruchowych. Bierzcie się do pracy i zabawy, pozdrawiam.
Język angielski

Witam serdecznie. Dziś proponuję utrwalenie cyfr od 1- 6 oraz nazw zabawek w języku angielskim. Proszę obejrzeć z dziećmi fil na You Tube: TuTiTu Przedszkole/ Policz do 10/ Nauka liczb po angielsku Nauka liczb po angielsku | 123 Plac Zabaw. Dzięki temu filmikowi będą mieli Państwo okazję przećwiczyć z dziećmi wymowę liczebników od 1-10 w j. angielskim w przyjemnej aranżacji muzycznej. W ramach ćwiczeń proszę wykonać ćwiczenia 9 str. 43 zeszyt ćwiczeń. Ćw. 9 - proszę policzyć zabawki na obrazku, wpisać w okienko cyfrę określającą ilość zabawek oraz pokolorować cały rysunek. W ramach ćwiczeń wymowy wyrazów w j. angielskim proszę skorzystać ze słowniczka internetowego diki.pl. Proszę wpisać w przeglądarkę słowniczka nazwy zabawek, a następnie kliknąć na głośniczek. Usłyszą wtedy Państwo prawidłową wymowę w j. angielskim. Wyrazy do przećwiczenia: ball (piłka), train (pociąg), boat (łódź), doll (lalka), car (samochód), teddy bear (pluszowy miś), kite (latawiec), jo-jo (jojo). Życzę przyjemnej nauki i zabawy.

Czwartek - 28.05.2020r.
Rozpoczynamy od zabawy muzyczno- ruchowej z mamą lub rodzeństwem - https://www.youtube.com/watch?v=Bwi8nn9dB1g
Wykonajcie ćw. 1 s. 39 (karta pracy)- spróbujcie przeczytać tekst o tym, co działo się w domu Kuby, pokolorujcie wybrany deser. Następnie połączcie właściwe osoby z pytaniami. 
Posłuchajcie opowiadania pt."Jak nasza mama szukała złodzieja"- https://www.youtube.com/watch?v=nZAMJjDYSvY. Powiedzcie, kto jest detektywem, dlaczego mama była jak detektyw, komu była potrzebna pomoc detektywa i dlaczego? 
Następnie wykonajcie ćw. 1 s. 40 - narysujcie w ramce elementy tak, jak wskazuje czytana wam instrukcja, a następnie dokończcie obrazek według własnego pomysłu. Chętni mogą wykonać z plasteliny lub modeliny kwiatki dla mamy. Życzę miłej pracy i zabawy, pozdrawiam.
Religia
Proszę uzupełnić temat 52.
Logopedia

Gra planszowa z głoską [sz] https://domologo.pl/logopedia/wymowa/gloski-szumiace/gra-planszowa-z-gloska-sz/

Karta pracy z głoską [sz] https://domologo.pl/logopedia/wymowa/gloski-szumiace/zdania-z-gloska-sz-karta-pracy/

Gra planszowa z głoską [cz] https://domologo.pl/logopedia/wymowa/gloski-szumiace/gra-planszowa-z-gloska-cz/

Gra planszowa z głoską [ż] https://domologo.pl/logopedia/wymowa/gloski-dzwieczne/gra-planszowa-z-gloska-z/

Logopedyczna zakładka - instrukcja wymowy głoski [r] https://domologo.pl/logopedia/wymowa/gloska-r/zakladka-logopedyczna-instrukcja-wymowy-gloski-r/

Bingo z kostkami [r] https://domologo.pl/logopedia/wymowa/gloska-r/bingo-z-kostkami-gloska-r/

Ćwiczenia prawidłowej wymowy głoski [t] oraz gra „Ufoludki” https://www.youtube.com/watch?v=XxExDdywfRI https://www.youtube.com/watch?v=j5GUTQpt6ps

Miłej zabawy!

 

Piątek - 29.05.2020 r.
Rozpoczynamy od ćwiczeń gimnastycznych. Postarajcie się wykonać ćwiczenia razem z dziećmi na filmiku - https://www.youtube.com/watch?v=QhOmBWBS2_s
Porozmawiajcie z rodzicami na temat waszej rodziny. Obejrzyjcie film edukacyjny o rodzinie, rozwiążcie quiz, a na zakończenie narysujcie swoją rodzinę - https://www.youtube.com/watch?v=Pqhz9KyvmJOY
Posłuchajcie piosenki pt."Moja wesoła rodzinka". Wymieńcie członków rodziny, co robi mama, a co tata? Policzcie ile razy występowało słowo mama -https://www.youtube.com/watch?v=zC9jbgmeoLc.
Praca w kartach pracy s.41-uzupełnijcie brakujące elementy w zbiorach tak, aby było ich tyle, ile wskazuje cyfra, dorysujcie brakujące części obrazka. Na s.42 pokolorujcie rodziny, które przyszły na rodzinny piknik, zaznaczcie rodzinę w której jest najwięcej dzieci. Przyjrzyjcie się rodzinom i czerwoną pętlą zaznaczcie te, w których jest jedna córka, a granatowymi te, w których jest tyle samo synów co córek. Bierzcie się do pracy. Pozdrawiam
Religia
Proszę uzupełnić temat 53.

 

Poniedziałek- 18.05.2020 r.
Witam Was gorąco - na wstępie pobawcie się "Dźwięki wysokie i niskie w podskokach"- zabawa rytmiczna - https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU.
Następnie spróbujcie zrobić z rodzicami doświadczenia (mile widziane zdjęcia) - "6 najlepszych eksperymentów dla dzieci" https://www.youtube.com/watch?v=NyOhE-uYAvQ&t=38s.
Możecie również wykonywać ćwiczenia w dodatkowym podręczniku "Kodowanie i grafomotoryka" zadania dowolne. Pozdrawiam.
 
Wtorek- 19.05.2020 r.
Dzisiaj zaczniemy od obejrzenia przez Was własnych książek w domowej biblioteczce.
Przypomnę również, jakie są zasady korzystania z książek:
- przed oglądaniem myjemy ręce,
- nie zaginamy rogów w książkach,
- podczas czytania nie pijemy i nie jemy posiłków,
- do zaznaczania strony, na której kończymy czytanie używamy zakładki.
Następnie spróbujcie rozwiązać zagadki o postaciach bajkowych, powiedzcie z jakich bajek pochodzą.
Żona elfa,wcześniej kreta,
kieszonkowa to kobieta,
nie większa od naparstka.
A jej imię....
(Calineczka)
Domek w głodnych buziach znika,
bo to chatka jest z piernika,
jej mieszkanka tym się chlubi,
że ogromnie dzieci lubi.
(Baba- Jaga)
Mama kaczka, aż się zlękła,
bo skorupka nagle pękła
i pokraka wyszła z jajka.
Czy już wiecie, jaka to bajka?
(Brzydkie kaczątko)
Przez las ciemny wiedzie ścieżka,
babcia na jej końcu mieszka.
W lesie czeka zwierzę złe.
Kim ja jestem? Ktoś już wie?
(Czerwony Kapturek)
Myślę , że super Wam poszło. Wykonajcie zadania s.18 "Karta pracy".
Posłuchajcie piosenki o książce i postarajcie się odpowiedzieć: Jakie korzyści płyną z czytania książek?: https://www.youtube.com/watch?v=1g8LubYjMsA. Życzę miłej pracy i zabawy. Poproście Rodziców, aby przeczytali Wam ulubioną bajkę. Pozdrawiam.
Język angielski

Witam serdecznie. Dziś proponuję pracę z historyjką obrazkową z podręcznika str. 48. Proszę obejrzeć z dziećmi historyjkę , a następnie poprosić o opisanie, co właściwie działo się na obrazkach. W ramach ćwiczeń proszę wykonać ćwiczenia 6 i 7 str. 42 zeszyt ćwiczeń. Ćw. 6 - proszę znaleźć i zakreślić 4 różnice na jednym z obrazków. Ćw. 7 - proszę połączyć przedstawioną zabawkę na obrazku z odpowiednim powiększeniem. Powiększone rysunki proszę pokolorować. W ramach ćwiczeń wymowy wyrazów w j. angielskim proszę skorzystać ze słowniczka internetowego diki.pl. Proszę wpisać w przeglądarkę słowniczka nazwy zabawek, a następnie kliknąć na głośniczek. Usłyszą wtedy Państwo prawidłową wymowę w j. angielskim. Wyrazy do przećwiczenia: ball (piłka), train (pociąg), boat (łódź), doll (lalka), car (samochód), teddy bear (pluszowy miś), kite (latawiec), jo-jo (jojo). Życzę przyjemnej nauki i zabawy.

 

Środa - 20.05.2020 r.
Dzisiaj na wstępie obejrzyjcie filmik: Jak powstaje książka?  Spróbujcie później odpowiedzieć na to pytanie: https://www.youtube.com/watch?v=t6t-UsDrqB8 - poznacie ciekawe zawody związane z powstaniem książki (orientacja zawodowa).
Następnie wykonajcie ćw. 1 s. 19 (karta pracy) - opowiedzcie o czym czytają dzieci, połączcie tytuły z dziećmi. Pokolorujcie okładki bajkowych opowieści w odpowiednich kolorach.
Obejrzyjcie bajkę -Rodzinka Trelików - "Warto czytać": https://www.youtube.com/watch?v=jc-OfE8YJ_4 - porozmawiajcie na temat filmu.
Wykonajcie ćw. s.20 i 21 karta pracy ( ćwiczenia analizy słuchowej; rozróżnianie w nagłosie t-k, d-g; czytanie sylab, próby pisania liter w izolacji). Bierzcie się szybko do pracy i zabawy. Pozdrawiam gorąco.
Logopedia

Kochani Uczniowie, w tym tygodniu proponuję: Wiosenną gimnastykę artykulacyjną - ćwiczenia mające na celu wypracowanie pionizacji języka, niezbędnego do prawidłowej wymowy głosek [sz], [ż/rz],[cz],[dż] oraz głoski [r]. https://domologo.pl/logopedia/cwiczenia/cwiczenia-artykulacyjne/wiosenna-gimnastyka-artykulacyjna/

Lubianą przez wszystkich i bardzo prostą zabawę w logopedycznej wersji:

Logopedyczne kółko i krzyżyk z głoską [sz] https://domologo.pl/logopedia/wymowa/gloski-szumiace/logopedyczne-kolko-i-krzyzyk-gloska-sz/

Logopedyczne kółko i krzyżyk z głoską [cz] https://domologo.pl/logopedia/wymowa/gloski-szumiace/logopedyczne-kolko-i-krzyzyk-z-gloska-cz/

Logopedyczne kółko i krzyżyk z głoską [ż/rz] https://domologo.pl/logopedia/wymowa/gloski-dzwieczne/logopedyczne-kolko-i-krzyzyk-gloska-z-rz/

Logopedyczne kółko i krzyżyk połączenie [tr] https://domologo.pl/logopedia/wymowa/gloska-r/logopedyczne-kolko-i-krzyzyk-polaczenie-tr/

Logopedyczne kółko i krzyżyk połączenie [dr] https://domologo.pl/logopedia/wymowa/gloska-r/logopedyczne-kolko-i-krzyzyk-dr-w-naglosie/

Udanej zabawy i owocnych ćwiczeń!

 

Czwartek- 21.05.2020 r.
Zaczynamy od utrwalenia zasad korzystania  z książek- "Kącik książki": https://www.youtube.com/watch?v=BehV1UbZXaE. Następnie spróbujcie zrobić zakładkę do książki z papieru "Minionkowa zakładka"- https://www.youtube.com/watch?v=a-FwNW49CMw (mile widziane zdjęcia).
Posłuchajcie ciekawego opowiadania- "Książka bez obrazków" czytanego w przedszkolu przez aktora Macieja Sturha - https://www.youtube.com/watch?v=y9sqfepiFgM. Porozmawiajcie na temat książki.
Teraz poruszajcie się troszkę- ćwiczenia gimnastyczne- "W zdrowym ciele, zdrowy duch" - https://wordwall.net/pl/resource/1363511/zajecia-ruchowe/cwiczenia-akademia-malucha.
Następnie bierzcie się do pracy w kartach pracy s.22 i 23 (zabawy dydaktyczne z czytaniem).
Chętni mogą skorzystać z darmowej gry edukacyjnej  Mistrz e-auta opracowanej przez Tauron Polska Energia https.://edukacja.bezpieczniki.tauron.pl/artykul/104.  Pozdrawiam Was gorąco i życzę miłej pracy.
Religia 
Bardzo proszę uzupełnić temat 50.
 
Piątek - 22.05.2020 r.
Wykonajcie pracę plastyczną przedstawiającą ulubioną postać lub bajkę( właściwie rozplanujcie pracę na kartce), porozmawiajcie na ten temat, opowiedzcie, co przedstawia i dlaczego to własnie narysowaliście.
Porównajcie liczby do 10 - gra dydaktyczna https://szaloneliczby.pl/plytki-domino/.
Wykonajcie ćw. s.24 i 25 karta pracy (przeliczanie i sumowanie elementów, zapisywanie wyników, utrwalenie kierunków - strona prawa i lewa). Miłej pracy, pozdrawiam.
Religia
Bardzo proszę uzupełnić temat 51.
 
 
Poniedziałek - 11.05.2020 r.
Witam Was i gorąco pozdrawiam. Zaczynamy od kolorowania (zabawa grafomotoryczna) - ćw. 1.s.8 karta pracy- zakodowany obrazek (kolorowanie obrazka wg umówionego kodu).
Obejrzyjcie filmik o kameleonach - youtube.com/watch?v=86ZOBfcFjAO. Porozmawiajcie na jego temat.
Następnie pobawcie się w sudoku, przeliczanie , tyle -ile  (karta pracy s.9 ). Dorysujcie brakujące figury w każdym rzędzie i w każdej kolumnie. Zapiszcie liczby poszczególnych figur oraz policzcie ile ich jest. Narysujcie w tabeli koła, kwadraty, trójkąty, żeby nie powtarzały się w kolumnie i rzędzie. Dorysujcie na dole tyle kół, ile jest trójkątów. Policzcie wszystkie figury. Bierzcie się do pracy, miłej zabawy.
 
Wtorek - 12.05.2020 r.
Jeżeli macie ochotę to zaczynamy od zabawy z rytmem - rytmiczna rozgrzewka w podskokach - https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo. Bawcie się tak, jak lubicie, ponieważ ruch jest bardzo ważny.
Posłuchajcie "Bajka o chłopczyku i nudzie" https://www.youtube.com/watch?v=j36bhyNeDg - porozmawiajcie na temat jego treści. W "Kartach pracy" s. 10 i 11 obejrzyjcie obrazki opowiedzcie, jak chłopcy spędzali wolny czas. Następnie opowiedzcie, jak wy sami spędzacie wolny czas.  Chętni mogą powtórzyć literki, wykorzystując grę edukacyjną http://pisupisu.pl/1/klawiatura/literki-z-klawiatury, lub wykonać pracę plastyczna na temat "Jak najlepiej spędzać wolny czas?  Pamiętajcie, aby czas wolny spędzać w różnorodny sposób, nie możecie zapominać o aktywności fizycznej. Ruszajcie do pracy, pozdrawiam.
Język angielski

W związku z odebraniem przez Państwa podręczników i zeszytów ćwiczeń dzieci do języka angielskiego proponuję dzisiaj wykonać ćwiczenia utrwalające nazwy poznanych zabawek w j.angielskim. Bardzo proszę wykonać z dziećmi ćw. 3 i 4 ze strony 40 w zeszycie ćwiczeń. Ćw. 3 - proszę połączyć takie same zabawki, a następnie pokolorować odwzorowując kolory. Ćw. 4 - proszę pokolorować pola zaznaczone kropką dowolną kredką, aby zobaczyć, co przedstawiają rysunki.Życzę przyjemnej nauki i zabawy.

Środa- 13.05.2020 r.
Rozpoczynamy od muzycznej zabawy; https://www.youtube.com/watch?v=piZ27BZdL_s
Dostrzeganie zmian w liczbie elementów - Co się zmieniło?- zabawa dydaktyczna, rozwijająca spostrzegawczość.
Rodzic rozkłada do zbioru do ośmiu przedmiotów. Dzieci przyglądają się i zapamiętują je. Następnie rodzic chowa jeden, dwa przedmioty.  Zadaniem dzieci jest odgadnięcie, co zostało schowane i opisanie tej rzeczy. Można wyodrębniać głoski, dzielić na sylaby.
Chętni mogą pobawić się w zabawę -"Bystre oczko" - układamy rymy: https://www.youtube.com/watch?v=udHy.gaPNeEs
Przystępujemy do pracy w karcie pracy s.12. Pokolorujcie litery, które występują w waszych imionach, napiszcie na osobnych kartkach swoje imię i nazwisko ( litery pisane, pamiętajcie o wielkiej na początku), rysujcie muszle po śladzie i przeczytajcie sylaby. Pracujcie i bawcie się wesoło, pozdrawiam.
Logopedia

Logopedia na wesoło. Uczymy się prawidłowo oddychać i usprawniamy narządy artykulacyjne https://www.youtube.com/watch?v=Lod1r88h61I Pamiętaj, wdech nosem, wydech ustami.

Ćwiczenia z głoską [sz]https://www.youtube.com/watch?v=-6oTUVBdrow

Ćwiczenia z głoską [ż]https://www.youtube.com/watch?v=5QnFXB3zepI

Dla Rodziców: Czym jest rotacyzm? Przyczyny i rodzaje rotacyzmu. Kłopoty z artykulacją głoski [r].  https://www.youtube.com/watch?v=0Es609ybEcg

 

Czwartek - 14.05.2020 r.
Zaczynamy od zabawy ruchowej- "Głowa, ramiona, kolana, pięty": https://www.youtube.com/watch?v=I-POPfiZp9E - pobawcie się i pośpiewajcie.
Wykonajcie ćw. 1 i 2 s.13 karta pracy ( przeczytajcie imiona dzieci, połączcie z odpowiednim obrazkiem, opowiedzcie o wybranym dziecku, napiszcie litery).  Teraz poćwiczcie pamięć i spostrzegawczość: zadania dla małych bystrzaków;https://www.youtube.com/watch?v=k-keE_Vd-EE. Chętni mogą  poćwiczyć rysowanie psów
z figur geometrycznych; https://www.youtube.com/watch?v=7ED1hWqUzOI. Wykonajcie jeszcze jedno ćwiczenie - karta pracy s.14 - utrwalcie poznane litery, samodzielnie ułóżcie zdania z wybranymi wyrazami. Życzę miłej  pracy i  zabawy. 
Religia
Bardzo proszę uzupełnić temat 48.
 
Piątek- 15.05.2020 r.
Zabawa muzyczno-ruchowa; improwizacja do piosenki; https://www.youtube.com/watch?v=fdn3SPSoi7w.
Utrwalenie- próby samodzielnego czytania- karta pracy s.15. 
Poznajemy świat mrówek: https://www.youtube.com/watch?v= xX-mTaIPaaI - rozmowa na temat prezentacji.
Praca w kartach pracy s.16 i 17 - liczenie mrówek, otaczanie pętlami mrówek, które idą w prawą i lewą stronę, porównywanie liczebności, przeliczanie liczebnikami porządkowymi. 
Liczenie bierek na ilustracji, ile bierek odłożono po prawej stronie, ile jest rozrzuconych, ile jest wszystkich, zapisanie obliczenia. Następnie należy poszukać dwóch takich samych kształtów (figury mogą mieć inne kolory). Na zakończenie pobawcie się w zabawę "Berek". Pozdrawiam Was gorąco, miłej zabawy, bierzcie się do pracy. 
Religia
Bardzo proszę uzupełnić temat 49.
 
Poniedziałek- 04.05.2020 r. 
Witam Was oraz serdecznie pozdrawiam. Na początek chciałabym, abyście utrwalili pory roku, dni tygodnia i wspólnie z rodzicami miesiące. Przypomnijcie, jaką mamy porę roku i miesiąc. Powiedzcie, czym charakteryzuje się każda pora roku? Którą lubicie najbardziej i dlaczego? 
Teraz prosiłabym Was o obejrzenie wszystkich zegarów, które macie w domu. Wiecie, że mamy zegary elektroniczne i wskazówkowe. Powiem Wam, że duża wskazówka wskazuje godziny, a mała minuty. Myślę, że Rodzice to Wam zaprezentują i odczytają polecenia na karcie pracy s.80. Połączcie zegary z odpowiednim symbolem pogody. Następnie zastanówcie się, o której godzinie poszczególne dziecko wyszło z domu, możecie je połączyć z odpowiednimi godzinami na zegarze. Odpocznijcie troszkę i pobawcie się wesoło, później zabierzcie się za zadanie matematyczne. Spróbujcie, a wiem , że potraficie obliczyć działania matematyczne w zakresie 10 - karta pracy s.81. Wyznaczcie trasę przejazdu straży pożarnej, która porusz się tylko po polach, na których wyniki działań są równe 10. Dla chętnych - pobawcie się w projektantów strojów na wybraną pory roku ( może to być praca plastyczno-techniczna wykonana rożnymi technikami). Życzę miłej pracy. 
 
Wtorek- 05.05.2020 r.
Dzisiaj zaczniemy od pracy plastyczno-technicznej. Narysujecie na kartonie i wytnijcie sylwetę słoneczka i dwie chmurki. Następnie układajcie je stosownie do poleceń dotyczących orientacji przestrzennej:
- słoneczko na chmurce,
- słoneczko nad chmurką,
- chmurę przed słoneczkiem,
- chmurę za słoneczkiem,
- słoneczko pod chmurką,
- słoneczko obok chmurki,
- słoneczko z prawej strony,
- słoneczko pomiędzy chmurkami.
Teraz pomyślcie, jaka jest rola słońca? (pozytywna i negatywna; daje światło, ciepło, ogrzewa, suszy mokre ubranie, dzięki niemu rosną rośliny, zwierzęta i ludzie, jest upał, susza, brak wody itp.). Chciałabym, abyście przez 3-4 dni obserwowali pogodę i zaznaczali ją przy pomocy rożnych symboli, które wcześniej poznaliście ( chmury, słońce, grzmoty, deszcz, tęcza, wiatr).  Zabawcie się w zabawę 'Ciepło-zimno". Następnie popracujecie nad utrwaleniem poznanych liter i cyfr ( karta pracy s. 94 i 95 zadania dodatkowe). Pamiętajcie o dzieleniu wyrazów na sylaby oraz głoskowaniu. Jeżeli nie zrobiliście zadań dodatkowych, a macie ochotę je wykonać, to bierzcie się do pracy. Od jutra będziemy pracować w nowych książkach. Pozdrawiam.
 
Środa- 06.05.2020 r. 
Dzisiaj rozpoczynamy od zagadek o urządzeniach elektrycznych:  http:/zagadkidladzieci.net/zagadki/Zagadki+dla+dzieci+o+urządzeniach+elektrycznych . Podzielcie wyrazy, które są rozwiązaniami na sylaby i próbujcie je głosować. Z których urządzeń lubicie korzystać i dlaczego?
W karcie pracy część 4 ze s.3 wykonajcie ćwiczenie według polecenia, a w pustym okienku narysujcie w jaki jeszcze inny sposób korzystacie z mediów. Następnie pobawcie się w roboty lub inna zabawę ruchową. 
Teraz czas na wiersz pt."Mój przyjaciel komputer" - http://przedszkolowo.pl/strefa-nauczyciela/wiersze,mój-kolega-komputer,49. Porozmawiajcie na temat treści, wartości przyjażni i więzi uczuciowych z ludżmi.
Obejrzyjcie również krótki filmik "Sieciakipl.-zasady bezpiecznego korzystania z Internetu: Korzystaj z umiarem z Internetu - http://www.youtube.com/watch?v=vZA1Ik78sbk. Myślę, że będziecie je przestrzegali. Póżniej lub następnego dnia możecie wykonać kolorowankę online "Komputer samouczek" - https://www.kolorowankionline.net/komputer-samouczek. Bierzcie się do pracy i bawcie wesoło. Pozdrawiam
Język angielski

Dziś chciałabym poprosić Państwa, aby przećwiczyli Państwo z dziećmi kolory w j. angielskim. Proponuję piosenkę 'I can sing a rainbow' (Potrafię wyśpiewać tęczę) na kanale YouTube. To doskonała zabawa dla całej rodziny. Dzieci utrwalą w niej nazwy kolorów w j. angielskim: red (czerwony), yellow (żółty), pink (różowy), green (zielony), purple (fioletowy), orange (pomarańczowy), blue (niebieski). Mogą śledzić tempo tekstu oraz zaśpiewać karaoke, dzięki trzem różnym wersjom piosenki. Mogą Państwo ogłosić konkurs w domu na najpiękniejszą wersję karaoke zaśpiewaną przez każdego członka rodziny. W ramach ćwiczeń proszę poprosić dzieci o namalowanie tęczy.

I can sing a rainbow- rainbow song- color song- nursery rhymes with lyrics- song for children

 

Logopedia

Zachęcam do ćwiczeń w domu.

Utrwalanie [sz, ż, cz, dż ]- https://www.youtube.com/watch?v=bCJgqnAWyxI

Jak nauczyć się wymawiać głoskę [r]-https://www.youtube.com/watch?v=9jdSatP47yE

Ćwiczenia na szeroką pionizację języka [r]- https://www.youtube.com/watch?v=4sEh13aqqnY

Ćwiczenia prawidłowej wymowy głoski [t] - https://www.youtube.com/watch?v=j5GUTQpt6ps, https://www.youtube.com/watch?v=LZ2kz_ZYkOQ

 

Czwartek- 07.05.2020 r.
Dzisiaj zaczniemy od zajęć ruchowych - rozgrzewka w podskokach - https://www.youtube.com/results?sp=mAEB&search_query=lekcja+1+rytmiczna+rozgrzewka - pobawcie się wesoło i trochę poruszajcie.
Porozmawiajcie z rodzicami na temat korzystania z komputerów, do czego warto je wykorzystywać. 
Obejrzyjcie i posłuchajcie ''Zozi - świat realny jest genialny". Porozmawiajcie na temat treści piosenki. Wymieńcie zasady bezpiecznego korzystania z urządzeń multimedialnych: https://www.youtube.com/watch?v=SPZzZ-4Xo14
Następnie będziemy układali wyrazy z liter, czytali sylaby i dobierali je w pary - karta pracy s.4. Później wykonajcie ćw. 1 s.5 - nazwijcie obrazki, narysujcie tyle kółek, ile jest sylab w jego nazwie, połączcie obrazki z literą, którą rozpoczyna się jego nazwa. Ruszajcie do pracy, bawcie się wesoło. Chętni mogą poćwiczyć dodawanie w zakresie 10, wykorzystując dowolne liczmany: https://www.youtube.com/watch?v=VL7sENTyXo Pozdrawiam.
 
Piątek- 08.05.2020 r. 
Witam Was gorąco. Zaczynamy od zabawy: "Jeśli, nie telewizor, to co?" - zabawa pantomimiczna. Przedstawcie za pomocą ruchu i gestu, jak można spędzać wolny czas. 
W kartach pracy s.6 narysujcie maszt telewizyjny po śladzie, przeczytajcie wyrazy z góry na dół, od najkrótszych do najdłuższych. W każdej grupie wklejcie odpowiedni wyraz, powiedzcie, z czym kojarzą się  wam te nazwy. Następnie wykonajcie ćw. 1 s 7. Spróbujcie przeczytać zdania. Dobierzcie ilustracje i naklejki na ekranach tabletów. Na zakończenie dokonajcie samooceny swojej pracy.  Chętni mogą wykonać pracę plastyczno- techniczną, jak spędzacie czas bez używania technologii? Pozdrawiam gorąco.