Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Grupa przedszkolna- marzec

Poniedziałek- 30.03.2020 r.

Witam Was i Rodziców bardzo gorąco. Przed nami kolejna daleka wyprawa, tym razem do Afryki, a dokładnie do Kenii - słonecznej krainy słoni. Na początek pobawcie się w zabawę "ciepło-zimno". Na mapie lub globusie poszukajcie, gdzie znajduje się to państwo. Obejrzyjcie prezentację np.: https:/www.wafryce.pl/najwieksze-atrakcje-kenii-co-warto-zobaczyc/ lub inną. Porozmawiajcie na temat zwierząt i mieszkańców. Podzielcie na sylaby nazwy zwierząt, próbujcie głoskować. Jak wiecie każdy ssak ma cztery łapy.Jaką pierwszą głoskę słychać w wyrazie łapy. Spróbujcie podać inne wyrazy w których jest głoska "ł". Pamiętajcie, że jest to spółgłoska i zaznaczamy ją kolorem niebieskim. Otwórzcie karty pracy na s.44-45- pokolorujcie na niebiesko i czerwono odpowiednie głoski, wskażcie, gdzie jest głoska "ł". Z literek spróbujcie ułożyć sylaby lub krótkie wyrazy z poznaną głoską. Przeczytajcie, jakie odgłosy słychać w afrykańskiej dżungli. Znajdzie zwierzęta i pokolorujcie rysunek. Narysujcie po śladzie gałąż i małpę. Popatrzcie , jak należy pisać małą i wielką literę "ł" do jakiej innej litery jest ona podobna. Najpierw napiszcie palcem w powietrzu, na plecach rodziców, ułóżcie ze sznurka, na tacce z mąką, solą itp. Następnie napiszcie ołówkiem w podręczniku, myślę, że wychodzi bardzo ładnie. Dzisiaj oceńcie się sami rysując wesołą lub smutną  buzię. W wolnym czasie możecie pisać tą literkę na kartonie kolorowymi kredkami lub mazakami. Na zakończenie przypomnijcie, jakie poznaliście zwierzęta z czarnego lądu. Dla chętnych- jeżeli nie będziecie zmęczeni lub później przyjrzyjcie się zdjęciom s.46. Odszukajcie wspólnie z rodzicami zdań i wklejcie w odpowiednie miejsce. Miłej pracy i zabawy.

Wtorek- 31.03.2020 r.
Witam Was. Wybieramy się w szybkim tempie na następny kontynent - Australia. Pamiętacie pewnie, że byliśmy już w Azji (Chiny), Afryce (Kenia). Spróbujcie ułożyć z poznanych liter wyraz Australia. Zobaczcie na globusie lub mapie, jak wygląda ten kontynent, gdzie dokładnie leży. Może wiecie z czym się kojarzy: koala, kangur, emu, Aborygeni, bumerang, pies dingo (podobny do domowego, ale nie umie szczekać), papuga kakadu (naśladuje ludzką mowę), dziobak (składa jaja, mimo, że jest ssakiem). Podzielcie na sylaby wyrazy związane z Australią. Spróbujcie je głoskować. Przypomnijcie ile łap mają ssaki (czym się odżywiają). Jaką literę wczoraj poznaliśmy, spróbujcie ułożyć z poznanych liter sylaby i wyrazy. Przeczytajcie i obejrzyjcie wspólnie z rodzicami ciekawostki  na temat Australii: www.busemprzezswiat.pl/2014/04/fakty/ fakty-ciekawostki-o-australii. 
Odczytanie dzieciom ciekawostek o torbaczach -  'Kangury żyjące na równinach Australii mogą być nawet wyższe niż dorośli ludzie. Poruszają się skacząc na tylnych łapach. Samice w torbach na brzuchach noszą swoje młode, które tam ssą mleko. Mówi się, że kangurów jest więcej niż Australijczyków". Uczniowie oglądają rysunek w kartach pracy s.47, wyodrębniają części ciała kangura,  starają się tak dokończyć zwierzę, by każdy rysunek był taki sam. Kiedy powstaną już trzy identyczne kangury dzieci mogą dorysowywać otoczenie: rdzawoczerwone piaski Australii i niskie trawy. Na zakończenie nie zapominajcie o ruchu- naśladujcie poznane zwierzęta, nie tylko Australii, ale i innych kontynentów. Dla chętnych - z plasteliny ulepcie rożne poznane zwierzątka, a może  narysujcie, albo namalujcie. Rodzice mogą przesyłać do mnie wasze prace. Pozdrawia i życzę dużo zadowolenia z pracy i zabawy. 
 
 
Poniedziałek 23.03.2020 r.
Drogie Dzieci i Rodzice, pozdrawiam Was wszystkich serdecznie i życzę miłej zabawy.
Obejrzyjcie wspólnie na YouTube film "Budzik Wiosna" - https://www.youtubecom/watch?v=b6K4yDMGe1w, następnie porozmawiajcie nt. pomocy innym, pierwszych zwiastunów wiosny, popracujcie nad wymową wyrazów. Ćwiczcie podział na sylaby i głoskowanie wyrazów, utrwalajcie poznane samogłoski i spółgłoski. Na zakończenie wykonajcie pracę plastyczną, dowolną techniką- "Zwiastuny wiosny". Możecie wykorzystać z tej samej strony co wyżej - zamieszczony materiał ''Wiosna w twórczości plastycznej dzieci przedszkolnych''-www.facebook.com,, aby wasze prace były jeszcze ciekawsze. Wasze dzieła będę podziwiała, gdy spotkamy się w szkole.  Bierzcie się do pracy, powodzenia.
 
Wtorek 24.03.2020 r.
Dzisiaj utrwalimy poznane głoski (litery) oraz cyfry (liczby).
Zabawy utrwalające poznane samogłoski i spółgłoski (kolor czerwony i niebieski) -rozpoznawanie nazywanie. Układanie prostych sylab i wyrazów z poznanych liter i ich odczytywanie. Pisanie na kartce różnymi kolorami poznanych liter (wielkich i małych). Przeliczanie każdego rodzaju i pisanie cyfr od 0 do 10. Obejrzyjcie również krótki film "Wywiad z Bocianem.Lulek tv" - https://www.youtube.com/watch?v=PMUUm7Xx-Fw, następnie porozmawiajcie na temat życia bocianów i pobawcie się w różne zabawy ruchowe naśladując zwierzęta. Miłej pracy i zabawy. Na jutro prosiłabym o przygotowanie kart pracy sześciolatka.
 
Środa 25.03.2020 r.
Drogie Dzieci i Rodzice od dnia dzisiejszego zaczynamy realizować podstawę programową, więc będziemy również pracować w kartach pracy. Proszę pamiętać o systematyczności i uwzględnianiu możliwości swoich dzieci, prosiłabym o informacje od Państwa, jak idą postępy lub są jakieś kłopoty. W miarę możliwości na początku obejrzyjcie w całości lub części film "Śladami dinozaurów-roślinożercy i drapieżcy"- https:/www.youtube.com/watch?v=rJoGnh5PUTY lub inny. Omówcie wygląd dinozaurów i to, co się o nich dowiedzieliście (rodzaj odżywiania, sposób życia itp.). Pobawcie się w wydawanie odgłosów tych olbrzymów. Następnie rozwiążcie zadanie 1 s.40 w kartach pracy - narysujcie 10 jajek, zapiszcie ich liczbę każdego koloru. Przeprowadźcie dinozaury, by zebrały ich jak najwięcej w jednym kolorze. Później rozwiążcie zadanie 1 i 2 s.41-znajdźcie takie same dinozaury i zapiszcie ich liczbę, otoczcie pętlą odpowiedni rysunek, odszukajcie i pokolorujcie takie same dinozaury, policzcie, których jest najmniej, a których najwięcej. 
Na zakończenie pobawcie się w obliczenia matematyczne wykorzystując 10 liczmanów. Rodzice mogą wam układać ciekawe zadania z treścią o jajach dinozaurów, a wy doliczajcie lub odliczajcie liczmany, aby podać prawidłowy wynik. Życzę miłej pracy i zabawy. Proszę pamiętać o przerwach w czasie pracy, jeżeli dzieci będą zmęczone mogą zrobić zadanie później lub na drugi dzień. Pozdrawiam serdecznie.
 
Czwartek 26.03.2020 r.
Dzisiaj utrwalimy wiadomości na temat naszej planety Ziemi. Z pomocą rodziców postaracie się odpowiedzieć na następujące pytania ( za każdą prawidłową odpowiedź postawcie sobie + ):
- Jakie znacie planety (nie muszą być wszystkie)?
- Jakiego kształtu jest Ziemia?
- Dookoła czego krąży i ile to trwa?
- Czego jest więcej na Ziemi (wody, czy lądów)?
- Ile jest pór roku i jakie?
- Ile jest miesięcy w roku (spróbujcie je wymienić)?
- Jaką teraz mamy porę roku i jaki jest miesiąc?
- Ile jest dni tygodnia (wymieńcie je)?
- Jakie zmysły ma człowiek i co może przy ich pomocy zbadać (może rodzice pobawią się z wami w rozpoznawanie za pomocą zmysłów)?
- Co jest niezbędne do życia roślin, ludzi i zwierząt?
- Jak się nazywają się najstarsze zwierzęta na Ziemi?
- Jak możemy je podzielić?
- Jak powinniśmy dbać o Ziemie?
Jeżeli poprawnie z pomocą rodziców odpowiedzieliście na większość pytań to super. Jesteście Wspaniałymi Ziemianami brawo!
Każdego dnia nie zapominajcie o głoskowaniu i dzieleniu wyrazów na sylaby.
Teraz czas na pracę w karcie pracy - strona 85 -zadania dodatkowe. Znajdź i pokoloruj 6 dinozaurów. Następnie dokończ i pokoloruj pięknie rysunek. Ruszajcie do pracy, życzę powodzenia. Chętni mogą skorzystać z lekcji z Internetu - Dzieci uczą rodziców w domu - lekcja 3 (Jak dbać o środowisko?) -tylko te najłatwiejsze zadania, nie trzeba nic drukować.
 
Piątek 27.03.2020 r.
Dzisiaj wybierzemy się na wycieczkę do Chin, gdzie mieszka panda wielka. Obejrzyjcie wspólnie z rodzicami prezentację "Najważniejsze miejsca i atrakcje turystyczne, które trzeba zobaczyć w Chinach" - https:/wwwpintravel.pl/blog/najwazniejsze-miejsca-i-atrakcje-turystyczne-ktore-trzeba-zobaczyc-w-chinach-top-12.htmI. Porozmawiajcie na temat obejrzanego materiału.  Powiedzcie, co najbardziej wam się podobało. Podzielcie na sylaby i spróbujcie głoskować następujące wyrazy: Chiny, papier, porcelana, herbata, pałeczki, jedwab, panda ( te wyrazy są związane z Chinami).
Teraz zróbcie sobie krótką przerwę na gimnastykę. 
Następnie będziemy pracowali w kartach pracy s.42 i 43. Rodzice przeczytają wam opowiadanie "Władca żurawi" s. 96 (karta pracy). Posłuchajcie bajki, ułóżcie obrazki we właściwej kolejności za pomocą cyfr, dokończcie kolorowanie ilustracji, możecie opowiedzieć treść. Oceńcie zachowanie właściciela gospody w stosunku do żebraka/mistrza oraz samego mistrza dla swojego dobrodzieja. Pamiętajcie, że należy pomagać potrzebującym w ich trudnych chwilach -"dobro powraca".
Chętni mogą zrobić czapkę z papieru - zwykłą lub chińską-  supercoloring.com/pl/zabawki-z-papieru/origami-chinska-czapka-instrukcja/ lub -youtube.com/watch?v=zrZMWOY_iFE.  Zapraszam do pracy i pozdrawiam wszystkich serdecznie.
 
Logopedia

Witajcie, Kochani!

Kto z Was uczy się prawidłowo wymawiać “t”?

Ćwiczenia na rozgrzewkę:

- mycie górnych zębów od wewnątrz,

- zlizywanie miodu, kremu czekoladowego z wewnętrznej strony górnych zębów,

- liczenie zębów (dotykanie czubkiem języka kolejno ząbków na górze),

- malowanie sufitu w buzi,

- winda (dotykanie czubkiem języka górnych i dolnych zębów),

- kląskanie  

A teraz powtarzaj za dorosłym. Mów głośno, powoli i wyraźnie.

I tydzień

Zajęta taksówka

Zamknięty hotel

Bilet autobusowy

Żółty tulipan

Pusta taca

Torba truskawek

II tydzień

Talerz twarogu

Złoty tron

Metalowa antena

Stare palto

Przystojny lotnik

Kurtka taty

Do wybranych wyrażeń narysuj ilustracje.

Polecam również zabawę “Ufoludki” - ćwiczenia prawidłowej wymowy głoski T youtube.com Językołamacze

Udanej zabawy!

Religia

Bardzo proszę uzupełnić temat 38, 39

 

Poniedziałek - 16.03.2020 r.
Wszystkie ćwiczenia wykonujemy w formie zabawowej. Utrwalamy poznane samogłoski(o,a,i,u,y,e) -zaznaczamy je kolorem czerwonym. Wyszukujemy wyrazów w których ukryły się te litery (głoski), dzielimy na sylaby, próbujemy dzielić na głoski (pierwsza i ostatnia głoska) - zabawy.
Pisanie i przedstawianie poznanych samogłosek w różny sposób (malowanie palcem, lepienie z plasteliny, kasza, mąka, sznurek, ołówek, kredka, mazaki). Proszę zwrócić uwagę na poprawność i kierunek pisania.

Wtorek - 17.03.2020 r.
Utrwalamy poznane spółgłoski (b,c,d,g,k,l,m,n,p,r,s,t,w,z)-zaznaczamy je kolorem niebieskim. Wyszukujemy wyrazów w których ukryły się te litery (głoski). Dzielimy wyrazy na sylaby, próbujemy dzielić na głoski (pierwsza i ostatnia głoska ) - zabawy.
Pisanie poznanych spółgłosek w prawidłowy sposób (różne techniki). Zabawy z poznanymi literami (głoskami)- samogłoski i spółgłoski (kolor czerwony i niebieski).

Środa - 18.03.2020 r.
Wykorzystanie lekcji z Internetu - Dzieci uczą rodziców ze strony internetowej szkoły - sp6 tomaszów.wikom.pl (zakładka- wydarzenia) temat: Jestem bezpiecznym przedszkolakiem -prezentacja, ćwiczenia -rodzice pobierają prezentację z .https://crl.org.pl/2020/03/12/dzieci-ucza-rodziców-w-domu. Wspólna rozmowa i zabawa.
Język angielski
 W związku z zaistniałą sytuacją i koniecznością utrwalania wiadomości z j. angielskiego, chciałabym zaproponować Państwu powtórkę tematów, które przerabiałam z dziećmi na lekcjach j. angielskiego. W trosce o kontakt z językiem przygotowałam dla Państwa filmiki, na których znajdą Państwo prawidłową wymowę wyrazów w j. angielskim i ciekawą stronę graficzną - atrakcyjną dla dzieci w tym wieku. Bardzo proszę o wpisanie poniższych linków w Youtube:
1. Kolory w j. angielskim - Kids vocabulary - Color - color mixing - rainbow colors - English educational video;
2. Liczebniki 1-10 - Kids vocabulary - Number 123 - Learn English Vocabulary for Kids - English educational video;
3. Nazwy członków rodziny - Kids vocabulary - Family - family members&tree- Learn English Vocabulary for kids - English educational video;
Życzę przyjemnej nauki i zabawy.
 
Czwartek - 19.03.2020 r.
Utrwalamy poznane liczby (0-10). Przeliczanie od 0 do 10 i odwrotnie. Obliczenia na konkretach w formie zabawowej w zakresie 10. Zapisywanie ich różnymi technikami i ich nazywanie. Proszę zwrócić uwagę na poprawność  i kierunek pisania oraz trzymanie narzędzia. Zabawy - liczby parzyste i nieparzyste, praw i lewa strona.
 
Piątek - 20.03.2020 r.
Wykorzystanie lekcji z internetu - Dzieci uczą rodziców ze strony internetowej szkoły. Temat: Zdrowie - 8 zadań + quiz. Wspólna rozmowa.  Zabawy z poznanymi literami i liczbami.  Życzę dobrej zabawy.
Logopedia

 Kochani, nie zapominajcie o gimnastyce buzi i języka, utrwalajcie materiał wklejony do zeszytu. Dzisiaj proponuję: Ćwiczenia prawidłowej wymowy głoski [sz] w wyrazach i zdaniachPrzypominam:

- zbliż ząbki,

- unieś język na wałek dziąsłowy za górne ząbki,

- wysuń do przodu wargi i zrób dzióbek

(Prawidłowe ustawienie warg, języka i ząbków znajdziesz na ilustracji wklejonej do zeszytu. )

1. Ćwicz wymowę. Powtarzaj za dorosłym. Mów głośno, powoli i wyraźnie.

„Szalik Szymona”

Szuka Szymon szarego szalika,

Bo ten szalik ciągle gdzieś znika.

Szuka go w szafie, szuka w szufladzie,

A nawet w puszkach po marmoladzie.

Szuka też w szopie na podwórku -

Może powiesił go na sznurku?

Oglądał Szymon szare kalosze

I przeszukiwał po kątach kosze.

Aż tu nagle… Czary mary!

Odszukał Szymek szalik szary! 

2. Odpowiedz na pytania:

Co robił Szymon?

Jakiego koloru był szalik?

Gdzie Szymon szukał szalika

3. Narysuj ilustrację do wiersza

4. Spróbuj nauczyć się wierszyka na pamięć.

Życzę udanej zabawy!

Ćwiczenia przygotowujące do wywołania głoski [r]

Dla Rodzica: Najtrudniejsza głoska [r] w mowie dziecięcej - ćwiczenia https://www.youtube.com/watch?v=EDraMiZB8GI

 W razie potrzeby służę pomocą. Proszę o kontakt: aga884kjp@wp.pl

 Religia

Bardzo proszę uzupełnić temat 37 oraz 47.

 
LOGOPEDIA
 
Kochane Przedszkolaki, nie zapominajcie o naszych ćwiczeniach. Robiliśmy je wiele razy na zajęciach, więc na pewno poradzicie sobie. Powtarzajcie materiał wklejony do zeszytu.
A tu jeszcze taka propozycja dla Was
 
Wesoła gimnastyka buzi i języka
 
1. Usta rozszerz tak na boki, żeby uśmiech był szeroki. Pokaż zębów jak najwięcej w swym uśmiechu nam czym prędzej. (Uśmiechaj się przez dłuższą chwilę, rozciągając usta w bok i pokazując zęby.)
2. Pokaż usta roześmiane, kiedy zęby są schowane. (Uśmiechaj się przez dłuższą chwilę, rozciągając usta w bok i nie pokazując zębów.)
3. Cmokaj buzią w sposób taki, jak przesyła się buziaki. Pokaż wyraz swej czułości, ale z pewnej odległości, (Cmoknij ustami kilka razy, jakbyś przesyłał komuś buziaki na odległość.)
4. Czy potrafisz temu sprostać, by językiem dotknąć noska? Nawet długi i spiczasty język często problem ma z tym. (Wysuń język i unieś go do góry, jakbyś chciał dotknąć nim czubka nosa.)
5. Dla chłopców: Wysuń język w dół, do brody, jakbyś chciał polizać lody.
Dla dziewczynek: Wysuń język w dół, do brody, jakbyś chciała lizać lody.
Często język wywieszony znaczy, że ktoś jest zmęczony. (Wysuń język i opuść go w dół, jakbyś chciał dotknąć nim czubka brody.)
6. Wysuń język w prawą stronę do policzka. Już zrobione? (Wysuń język jak najdalej w kierunku prawego policzka.)
7. Wysuń język w lewą stronę do policzka. Zaliczone!
8. Język wolno nam wypływa, górną wargę już przykrywa. (Przykryj delikatnie językiem górną wargę.)
9. Teraz niech przykryje dolną, także wypływając wolno.
10. Do liczenia zębów teraz giętki język się zabiera. Liczy górne… (Otwórz buzię i policz językiem wszystkie górne zęby.)
…potem dolne. Z której strony? To dowolne! Język liczy zęby dzielnie, dotykając ich oddzielnie. (Otwórz buzię i policz językiem wszystkie dolne zęby.)
11. Teraz język przytykamy do policzka i go pchamy jak najmocniej.
Najpierw z prawym się siłujemy, potem z lewym powalczymy, aż policzki dwa zmęczymy.
12. Teraz nowy cel już mamy i językiem wypychamy wargę górną…
Potem dolną. Śmiać się oczywiście wolno, bo ta nasza mina, minę małpy przypomina.
 
 
Drodzy Rodzice,
w związku z zaistniałą sytuacją wskazówki do pracy w domu i ćwiczenia logopedyczne będę przesyłała.
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Kujawska