Grupa przedszkolna- marzec
Poniedziałek- 30.03.2020 r.
Witam Was i Rodziców bardzo gorąco. Przed nami kolejna daleka wyprawa, tym razem do Afryki, a dokładnie do Kenii - słonecznej krainy słoni. Na początek pobawcie się w zabawę "ciepło-zimno". Na mapie lub globusie poszukajcie, gdzie znajduje się to państwo. Obejrzyjcie prezentację np.: https:/www.wafryce.pl/najwieksze-atrakcje-kenii-co-warto-zobaczyc/ lub inną. Porozmawiajcie na temat zwierząt i mieszkańców. Podzielcie na sylaby nazwy zwierząt, próbujcie głoskować. Jak wiecie każdy ssak ma cztery łapy.Jaką pierwszą głoskę słychać w wyrazie łapy. Spróbujcie podać inne wyrazy w których jest głoska "ł". Pamiętajcie, że jest to spółgłoska i zaznaczamy ją kolorem niebieskim. Otwórzcie karty pracy na s.44-45- pokolorujcie na niebiesko i czerwono odpowiednie głoski, wskażcie, gdzie jest głoska "ł". Z literek spróbujcie ułożyć sylaby lub krótkie wyrazy z poznaną głoską. Przeczytajcie, jakie odgłosy słychać w afrykańskiej dżungli. Znajdzie zwierzęta i pokolorujcie rysunek. Narysujcie po śladzie gałąż i małpę. Popatrzcie , jak należy pisać małą i wielką literę "ł" do jakiej innej litery jest ona podobna. Najpierw napiszcie palcem w powietrzu, na plecach rodziców, ułóżcie ze sznurka, na tacce z mąką, solą itp. Następnie napiszcie ołówkiem w podręczniku, myślę, że wychodzi bardzo ładnie. Dzisiaj oceńcie się sami rysując wesołą lub smutną buzię. W wolnym czasie możecie pisać tą literkę na kartonie kolorowymi kredkami lub mazakami. Na zakończenie przypomnijcie, jakie poznaliście zwierzęta z czarnego lądu. Dla chętnych- jeżeli nie będziecie zmęczeni lub później przyjrzyjcie się zdjęciom s.46. Odszukajcie wspólnie z rodzicami zdań i wklejcie w odpowiednie miejsce. Miłej pracy i zabawy.
Dzisiaj utrwalimy wiadomości na temat naszej planety Ziemi. Z pomocą rodziców postaracie się odpowiedzieć na następujące pytania ( za każdą prawidłową odpowiedź postawcie sobie + ):
- Jakie znacie planety (nie muszą być wszystkie)?
- Jakiego kształtu jest Ziemia?
- Dookoła czego krąży i ile to trwa?
- Czego jest więcej na Ziemi (wody, czy lądów)?
- Ile jest pór roku i jakie?
- Ile jest miesięcy w roku (spróbujcie je wymienić)?
- Jaką teraz mamy porę roku i jaki jest miesiąc?
- Ile jest dni tygodnia (wymieńcie je)?
- Jakie zmysły ma człowiek i co może przy ich pomocy zbadać (może rodzice pobawią się z wami w rozpoznawanie za pomocą zmysłów)?
- Co jest niezbędne do życia roślin, ludzi i zwierząt?
- Jak się nazywają się najstarsze zwierzęta na Ziemi?
- Jak możemy je podzielić?
- Jak powinniśmy dbać o Ziemie?
Jeżeli poprawnie z pomocą rodziców odpowiedzieliście na większość pytań to super. Jesteście Wspaniałymi Ziemianami brawo!
Każdego dnia nie zapominajcie o głoskowaniu i dzieleniu wyrazów na sylaby.
Teraz czas na pracę w karcie pracy - strona 85 -zadania dodatkowe. Znajdź i pokoloruj 6 dinozaurów. Następnie dokończ i pokoloruj pięknie rysunek. Ruszajcie do pracy, życzę powodzenia. Chętni mogą skorzystać z lekcji z Internetu - Dzieci uczą rodziców w domu - lekcja 3 (Jak dbać o środowisko?) -tylko te najłatwiejsze zadania, nie trzeba nic drukować.
Witajcie, Kochani!
Kto z Was uczy się prawidłowo wymawiać “t”?
Ćwiczenia na rozgrzewkę:
- mycie górnych zębów od wewnątrz,
- zlizywanie miodu, kremu czekoladowego z wewnętrznej strony górnych zębów,
- liczenie zębów (dotykanie czubkiem języka kolejno ząbków na górze),
- malowanie sufitu w buzi,
- winda (dotykanie czubkiem języka górnych i dolnych zębów),
- kląskanie
A teraz powtarzaj za dorosłym. Mów głośno, powoli i wyraźnie.
I tydzień
Zajęta taksówka
Zamknięty hotel
Bilet autobusowy
Żółty tulipan
Pusta taca
Torba truskawek
II tydzień
Talerz twarogu
Złoty tron
Metalowa antena
Stare palto
Przystojny lotnik
Kurtka taty
Do wybranych wyrażeń narysuj ilustracje.
Polecam również zabawę “Ufoludki” - ćwiczenia prawidłowej wymowy głoski T youtube.com Językołamacze
Udanej zabawy!
Religia
Bardzo proszę uzupełnić temat 38, 39
Poniedziałek - 16.03.2020 r.
Wszystkie ćwiczenia wykonujemy w formie zabawowej. Utrwalamy poznane samogłoski(o,a,i,u,y,e) -zaznaczamy je kolorem czerwonym. Wyszukujemy wyrazów w których ukryły się te litery (głoski), dzielimy na sylaby, próbujemy dzielić na głoski (pierwsza i ostatnia głoska) - zabawy.
Pisanie i przedstawianie poznanych samogłosek w różny sposób (malowanie palcem, lepienie z plasteliny, kasza, mąka, sznurek, ołówek, kredka, mazaki). Proszę zwrócić uwagę na poprawność i kierunek pisania.
Wtorek - 17.03.2020 r.
Utrwalamy poznane spółgłoski (b,c,d,g,k,l,m,n,p,r,s,t,w,z)-zaznaczamy je kolorem niebieskim. Wyszukujemy wyrazów w których ukryły się te litery (głoski). Dzielimy wyrazy na sylaby, próbujemy dzielić na głoski (pierwsza i ostatnia głoska ) - zabawy.
Pisanie poznanych spółgłosek w prawidłowy sposób (różne techniki). Zabawy z poznanymi literami (głoskami)- samogłoski i spółgłoski (kolor czerwony i niebieski).
1. Kolory w j. angielskim - Kids vocabulary - Color - color mixing - rainbow colors - English educational video;
2. Liczebniki 1-10 - Kids vocabulary - Number 123 - Learn English Vocabulary for Kids - English educational video;
3. Nazwy członków rodziny - Kids vocabulary - Family - family members&tree- Learn English Vocabulary for kids - English educational video;
Życzę przyjemnej nauki i zabawy.
Kochani, nie zapominajcie o gimnastyce buzi i języka, utrwalajcie materiał wklejony do zeszytu. Dzisiaj proponuję: Ćwiczenia prawidłowej wymowy głoski [sz] w wyrazach i zdaniach. Przypominam:
- zbliż ząbki,
- unieś język na wałek dziąsłowy za górne ząbki,
- wysuń do przodu wargi i zrób dzióbek
(Prawidłowe ustawienie warg, języka i ząbków znajdziesz na ilustracji wklejonej do zeszytu. )
1. Ćwicz wymowę. Powtarzaj za dorosłym. Mów głośno, powoli i wyraźnie.
„Szalik Szymona”
Szuka Szymon szarego szalika,
Bo ten szalik ciągle gdzieś znika.
Szuka go w szafie, szuka w szufladzie,
A nawet w puszkach po marmoladzie.
Szuka też w szopie na podwórku -
Może powiesił go na sznurku?
Oglądał Szymon szare kalosze
I przeszukiwał po kątach kosze.
Aż tu nagle… Czary mary!
Odszukał Szymek szalik szary!
2. Odpowiedz na pytania:
Co robił Szymon?
Jakiego koloru był szalik?
Gdzie Szymon szukał szalika
3. Narysuj ilustrację do wiersza
4. Spróbuj nauczyć się wierszyka na pamięć.
Życzę udanej zabawy!
Ćwiczenia przygotowujące do wywołania głoski [r]
Dla Rodzica: Najtrudniejsza głoska [r] w mowie dziecięcej - ćwiczenia https://www.youtube.com/watch?v=EDraMiZB8GI
W razie potrzeby służę pomocą. Proszę o kontakt: aga884kjp@wp.pl
Religia
Bardzo proszę uzupełnić temat 37 oraz 47.