Poniedziałek - 25.05.2020 r.
Zabawa z czasownikami w opisywaniu swojej mamy - co lubi mama, co często razem robimy (rozmowa, poprawne układanie zdań, opowiadanie).
W kartach pracy s. 34 i 35 obejrzyjcie historyjkę obrazkową i opowiedzcie, co przedstawiają obrazki. Zastanówcie się, jaka była kolejność przedstawionych zdarzeń i ponumerujcie je. Opowiedzcie, co się wydarzyło. Następnie pokolorujcie bukiety kwiatów zgodnie ze wzorem i dopasujcie bukiety do każdej mamy. Pamiętajcie, że jutro jest ważne święto Dzień Mamy, więc warto przygotować drobną niespodziankę. Pozdrawiam gorąco.
Wtorek - 26.05.2020 r.
Dzisiaj jest bardzo ważne święto-Dzień Matki. Postaramy razem się pobawić i zrobić dla Mamy coś fajnego.
Ref. Dziękuję mamo, dziękuję tato,
za każdą zimę, za każde lato.
Dziękuję mamo, dziękuję tato,
za to, że macie dla mnie czas.
Bardzo kocham Was.
Myślę, że wspólnie dobrze się bawiliście.
Wykonajcie ćw. 1 i 2 s.36 karta pracy. Pozdrawiam Was gorąco i oczywiście wszystkie Mamy oraz Tatusiów, którym życzę wszystkiego dobrego.
Środa- 27.05.2020 r.
Rozpoczynamy od zadania - karta pracy s.37 -spróbujcie przeczytać wypowiedzi, dokończcie rysować i kolorować portret mamy.
Wykonajcie ćw. 1,2 s.38 (karta pracy). Rysujcie po śladzie drzewo i szczeble drabiny, przeczytajcie wyrazy na szczeblach, pokolorujcie na zielono wyrazy oznaczające członków rodziny. Posłuchajcie wierszyka i zapamiętajcie
go, a następnie powtarzajcie podczas rysowania rytmu z serduszkami i różami. Nie zapominajcie o ćwiczeniach i zabawach ruchowych. Bierzcie się do pracy i zabawy, pozdrawiam.
Język angielski
Witam serdecznie. Dziś proponuję utrwalenie cyfr od 1- 6 oraz nazw zabawek w języku angielskim. Proszę obejrzeć z dziećmi fil na You Tube: TuTiTu Przedszkole/ Policz do 10/ Nauka liczb po angielsku Nauka liczb po angielsku | 123 Plac Zabaw. Dzięki temu filmikowi będą mieli Państwo okazję przećwiczyć z dziećmi wymowę liczebników od 1-10 w j. angielskim w przyjemnej aranżacji muzycznej. W ramach ćwiczeń proszę wykonać ćwiczenia 9 str. 43 zeszyt ćwiczeń. Ćw. 9 - proszę policzyć zabawki na obrazku, wpisać w okienko cyfrę określającą ilość zabawek oraz pokolorować cały rysunek. W ramach ćwiczeń wymowy wyrazów w j. angielskim proszę skorzystać ze słowniczka internetowego diki.pl. Proszę wpisać w przeglądarkę słowniczka nazwy zabawek, a następnie kliknąć na głośniczek. Usłyszą wtedy Państwo prawidłową wymowę w j. angielskim. Wyrazy do przećwiczenia: ball (piłka), train (pociąg), boat (łódź), doll (lalka), car (samochód), teddy bear (pluszowy miś), kite (latawiec), jo-jo (jojo). Życzę przyjemnej nauki i zabawy.
Czwartek - 28.05.2020r.
Wykonajcie ćw. 1 s. 39 (karta pracy)- spróbujcie przeczytać tekst o tym, co działo się w domu Kuby, pokolorujcie wybrany deser. Następnie połączcie właściwe osoby z pytaniami.
Posłuchajcie opowiadania pt."Jak nasza mama szukała złodzieja"-
https://www.youtube.com/watch?v=nZAMJjDYSvY. Powiedzcie, kto jest detektywem, dlaczego mama była jak detektyw, komu była potrzebna pomoc detektywa i dlaczego?
Następnie wykonajcie ćw. 1 s. 40 - narysujcie w ramce elementy tak, jak wskazuje czytana wam instrukcja, a następnie dokończcie obrazek według własnego pomysłu. Chętni mogą wykonać z plasteliny lub modeliny kwiatki dla mamy. Życzę miłej pracy i zabawy, pozdrawiam.
Religia
Proszę uzupełnić temat 52.
Logopedia
Poniedziałek- 18.05.2020 r.
Możecie również wykonywać ćwiczenia w dodatkowym podręczniku "Kodowanie i grafomotoryka" zadania dowolne. Pozdrawiam.
Wtorek- 19.05.2020 r.
Dzisiaj zaczniemy od obejrzenia przez Was własnych książek w domowej biblioteczce.
Przypomnę również, jakie są zasady korzystania z książek:
- przed oglądaniem myjemy ręce,
- nie zaginamy rogów w książkach,
- podczas czytania nie pijemy i nie jemy posiłków,
- do zaznaczania strony, na której kończymy czytanie używamy zakładki.
Następnie spróbujcie rozwiązać zagadki o postaciach bajkowych, powiedzcie z jakich bajek pochodzą.
Żona elfa,wcześniej kreta,
kieszonkowa to kobieta,
nie większa od naparstka.
A jej imię....
(Calineczka)
Domek w głodnych buziach znika,
bo to chatka jest z piernika,
jej mieszkanka tym się chlubi,
że ogromnie dzieci lubi.
(Baba- Jaga)
Mama kaczka, aż się zlękła,
bo skorupka nagle pękła
i pokraka wyszła z jajka.
Czy już wiecie, jaka to bajka?
(Brzydkie kaczątko)
Przez las ciemny wiedzie ścieżka,
babcia na jej końcu mieszka.
W lesie czeka zwierzę złe.
Kim ja jestem? Ktoś już wie?
(Czerwony Kapturek)
Myślę , że super Wam poszło. Wykonajcie zadania s.18 "Karta pracy".
Posłuchajcie piosenki o książce i postarajcie się odpowiedzieć: Jakie korzyści płyną z czytania książek?:
https://www.youtube.com/watch?v=1g8LubYjMsA. Życzę miłej pracy i zabawy. Poproście Rodziców, aby przeczytali Wam ulubioną bajkę. Pozdrawiam.
Język angielski
Witam serdecznie. Dziś proponuję pracę z historyjką obrazkową z podręcznika str. 48. Proszę obejrzeć z dziećmi historyjkę , a następnie poprosić o opisanie, co właściwie działo się na obrazkach. W ramach ćwiczeń proszę wykonać ćwiczenia 6 i 7 str. 42 zeszyt ćwiczeń. Ćw. 6 - proszę znaleźć i zakreślić 4 różnice na jednym z obrazków. Ćw. 7 - proszę połączyć przedstawioną zabawkę na obrazku z odpowiednim powiększeniem. Powiększone rysunki proszę pokolorować. W ramach ćwiczeń wymowy wyrazów w j. angielskim proszę skorzystać ze słowniczka internetowego diki.pl. Proszę wpisać w przeglądarkę słowniczka nazwy zabawek, a następnie kliknąć na głośniczek. Usłyszą wtedy Państwo prawidłową wymowę w j. angielskim. Wyrazy do przećwiczenia: ball (piłka), train (pociąg), boat (łódź), doll (lalka), car (samochód), teddy bear (pluszowy miś), kite (latawiec), jo-jo (jojo). Życzę przyjemnej nauki i zabawy.
Środa - 20.05.2020 r.
Dzisiaj na wstępie obejrzyjcie filmik: Jak powstaje książka? Spróbujcie później odpowiedzieć na to pytanie:
https://www.youtube.com/watch?v=t6t-UsDrqB8 - poznacie ciekawe zawody związane z powstaniem książki (orientacja zawodowa).
Następnie wykonajcie ćw. 1 s. 19 (karta pracy) - opowiedzcie o czym czytają dzieci, połączcie tytuły z dziećmi. Pokolorujcie okładki bajkowych opowieści w odpowiednich kolorach.
Wykonajcie ćw. s.20 i 21 karta pracy ( ćwiczenia analizy słuchowej; rozróżnianie w nagłosie t-k, d-g; czytanie sylab, próby pisania liter w izolacji). Bierzcie się szybko do pracy i zabawy. Pozdrawiam gorąco.
Logopedia
Kochani Uczniowie, w tym tygodniu proponuję: Wiosenną gimnastykę artykulacyjną - ćwiczenia mające na celu wypracowanie pionizacji języka, niezbędnego do prawidłowej wymowy głosek [sz], [ż/rz],[cz],[dż] oraz głoski [r]. https://domologo.pl/logopedia/cwiczenia/cwiczenia-artykulacyjne/wiosenna-gimnastyka-artykulacyjna/
Lubianą przez wszystkich i bardzo prostą zabawę w logopedycznej wersji:
Logopedyczne kółko i krzyżyk z głoską [sz] https://domologo.pl/logopedia/wymowa/gloski-szumiace/logopedyczne-kolko-i-krzyzyk-gloska-sz/
Logopedyczne kółko i krzyżyk z głoską [cz] https://domologo.pl/logopedia/wymowa/gloski-szumiace/logopedyczne-kolko-i-krzyzyk-z-gloska-cz/
Logopedyczne kółko i krzyżyk z głoską [ż/rz] https://domologo.pl/logopedia/wymowa/gloski-dzwieczne/logopedyczne-kolko-i-krzyzyk-gloska-z-rz/
Logopedyczne kółko i krzyżyk połączenie [tr] https://domologo.pl/logopedia/wymowa/gloska-r/logopedyczne-kolko-i-krzyzyk-polaczenie-tr/
Logopedyczne kółko i krzyżyk połączenie [dr] https://domologo.pl/logopedia/wymowa/gloska-r/logopedyczne-kolko-i-krzyzyk-dr-w-naglosie/
Udanej zabawy i owocnych ćwiczeń!
Czwartek- 21.05.2020 r.
Następnie bierzcie się do pracy w kartach pracy s.22 i 23 (zabawy dydaktyczne z czytaniem).
Religia
Bardzo proszę uzupełnić temat 50.
Piątek - 22.05.2020 r.
Wykonajcie pracę plastyczną przedstawiającą ulubioną postać lub bajkę( właściwie rozplanujcie pracę na kartce), porozmawiajcie na ten temat, opowiedzcie, co przedstawia i dlaczego to własnie narysowaliście.
Wykonajcie ćw. s.24 i 25 karta pracy (przeliczanie i sumowanie elementów, zapisywanie wyników, utrwalenie kierunków - strona prawa i lewa). Miłej pracy, pozdrawiam.
Religia
Bardzo proszę uzupełnić temat 51.
Poniedziałek - 11.05.2020 r.
Witam Was i gorąco pozdrawiam. Zaczynamy od kolorowania (zabawa grafomotoryczna) - ćw. 1.s.8 karta pracy- zakodowany obrazek (kolorowanie obrazka wg umówionego kodu).
Następnie pobawcie się w sudoku, przeliczanie , tyle -ile (karta pracy s.9 ). Dorysujcie brakujące figury w każdym rzędzie i w każdej kolumnie. Zapiszcie liczby poszczególnych figur oraz policzcie ile ich jest. Narysujcie w tabeli koła, kwadraty, trójkąty, żeby nie powtarzały się w kolumnie i rzędzie. Dorysujcie na dole tyle kół, ile jest trójkątów. Policzcie wszystkie figury. Bierzcie się do pracy, miłej zabawy.
Wtorek - 12.05.2020 r.
Posłuchajcie "Bajka o chłopczyku i nudzie"
https://www.youtube.com/watch?v=j36bhyNeDg - porozmawiajcie na temat jego treści. W "Kartach pracy" s. 10 i 11 obejrzyjcie obrazki opowiedzcie, jak chłopcy spędzali wolny czas. Następnie opowiedzcie, jak wy sami spędzacie wolny czas. Chętni mogą powtórzyć literki, wykorzystując grę edukacyjną
http://pisupisu.pl/1/klawiatura/literki-z-klawiatury, lub wykonać pracę plastyczna na temat "Jak najlepiej spędzać wolny czas? Pamiętajcie, aby czas wolny spędzać w różnorodny sposób, nie możecie zapominać o aktywności fizycznej. Ruszajcie do pracy, pozdrawiam.
Język angielski
W związku z odebraniem przez Państwa podręczników i zeszytów ćwiczeń dzieci do języka angielskiego proponuję dzisiaj wykonać ćwiczenia utrwalające nazwy poznanych zabawek w j.angielskim. Bardzo proszę wykonać z dziećmi ćw. 3 i 4 ze strony 40 w zeszycie ćwiczeń. Ćw. 3 - proszę połączyć takie same zabawki, a następnie pokolorować odwzorowując kolory. Ćw. 4 - proszę pokolorować pola zaznaczone kropką dowolną kredką, aby zobaczyć, co przedstawiają rysunki.Życzę przyjemnej nauki i zabawy.
Środa- 13.05.2020 r.
Dostrzeganie zmian w liczbie elementów - Co się zmieniło?- zabawa dydaktyczna, rozwijająca spostrzegawczość.
Rodzic rozkłada do zbioru do ośmiu przedmiotów. Dzieci przyglądają się i zapamiętują je. Następnie rodzic chowa jeden, dwa przedmioty. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie, co zostało schowane i opisanie tej rzeczy. Można wyodrębniać głoski, dzielić na sylaby.
Przystępujemy do pracy w karcie pracy s.12. Pokolorujcie litery, które występują w waszych imionach, napiszcie na osobnych kartkach swoje imię i nazwisko ( litery pisane, pamiętajcie o wielkiej na początku), rysujcie muszle po śladzie i przeczytajcie sylaby. Pracujcie i bawcie się wesoło, pozdrawiam.
Logopedia
Logopedia na wesoło. Uczymy się prawidłowo oddychać i usprawniamy narządy artykulacyjne https://www.youtube.com/watch?v=Lod1r88h61I Pamiętaj, wdech nosem, wydech ustami.
Ćwiczenia z głoską [sz]https://www.youtube.com/watch?v=-6oTUVBdrow
Ćwiczenia z głoską [ż]https://www.youtube.com/watch?v=5QnFXB3zepI
Dla Rodziców: Czym jest rotacyzm? Przyczyny i rodzaje rotacyzmu. Kłopoty z artykulacją głoski [r]. https://www.youtube.com/watch?v=0Es609ybEcg
Czwartek - 14.05.2020 r.
Zaczynamy od zabawy ruchowej- "Głowa, ramiona, kolana, pięty":
https://www.youtube.com/watch?v=I-POPfiZp9E - pobawcie się i pośpiewajcie.
Wykonajcie ćw. 1 i 2 s.13 karta pracy ( przeczytajcie imiona dzieci, połączcie z odpowiednim obrazkiem, opowiedzcie o wybranym dziecku, napiszcie litery). Teraz poćwiczcie pamięć i spostrzegawczość: zadania dla małych bystrzaków;
https://www.youtube.com/watch?v=k-keE_Vd-EE. Chętni mogą poćwiczyć rysowanie psów
z figur geometrycznych;
https://www.youtube.com/watch?v=7ED1hWqUzOI. Wykonajcie jeszcze jedno ćwiczenie - karta pracy s.14 - utrwalcie poznane litery, samodzielnie ułóżcie zdania z wybranymi wyrazami. Życzę miłej pracy i zabawy.
Religia
Bardzo proszę uzupełnić temat 48.
Piątek- 15.05.2020 r.
Utrwalenie- próby samodzielnego czytania- karta pracy s.15.
Praca w kartach pracy s.16 i 17 - liczenie mrówek, otaczanie pętlami mrówek, które idą w prawą i lewą stronę, porównywanie liczebności, przeliczanie liczebnikami porządkowymi.
Liczenie bierek na ilustracji, ile bierek odłożono po prawej stronie, ile jest rozrzuconych, ile jest wszystkich, zapisanie obliczenia. Następnie należy poszukać dwóch takich samych kształtów (figury mogą mieć inne kolory). Na zakończenie pobawcie się w zabawę "Berek". Pozdrawiam Was gorąco, miłej zabawy, bierzcie się do pracy.
Religia
Bardzo proszę uzupełnić temat 49.
Poniedziałek- 04.05.2020 r.
Witam Was oraz serdecznie pozdrawiam. Na początek chciałabym, abyście utrwalili pory roku, dni tygodnia i wspólnie z rodzicami miesiące. Przypomnijcie, jaką mamy porę roku i miesiąc. Powiedzcie, czym charakteryzuje się każda pora roku? Którą lubicie najbardziej i dlaczego?
Teraz prosiłabym Was o obejrzenie wszystkich zegarów, które macie w domu. Wiecie, że mamy zegary elektroniczne i wskazówkowe. Powiem Wam, że duża wskazówka wskazuje godziny, a mała minuty. Myślę, że Rodzice to Wam zaprezentują i odczytają polecenia na karcie pracy s.80. Połączcie zegary z odpowiednim symbolem pogody. Następnie zastanówcie się, o której godzinie poszczególne dziecko wyszło z domu, możecie je połączyć z odpowiednimi godzinami na zegarze. Odpocznijcie troszkę i pobawcie się wesoło, później zabierzcie się za zadanie matematyczne. Spróbujcie, a wiem , że potraficie obliczyć działania matematyczne w zakresie 10 - karta pracy s.81. Wyznaczcie trasę przejazdu straży pożarnej, która porusz się tylko po polach, na których wyniki działań są równe 10. Dla chętnych - pobawcie się w projektantów strojów na wybraną pory roku ( może to być praca plastyczno-techniczna wykonana rożnymi technikami). Życzę miłej pracy.
Wtorek- 05.05.2020 r.
Dzisiaj zaczniemy od pracy plastyczno-technicznej. Narysujecie na kartonie i wytnijcie sylwetę słoneczka i dwie chmurki. Następnie układajcie je stosownie do poleceń dotyczących orientacji przestrzennej:
- słoneczko na chmurce,
- słoneczko nad chmurką,
- chmurę przed słoneczkiem,
- chmurę za słoneczkiem,
- słoneczko pod chmurką,
- słoneczko obok chmurki,
- słoneczko z prawej strony,
- słoneczko pomiędzy chmurkami.
Teraz pomyślcie, jaka jest rola słońca? (pozytywna i negatywna; daje światło, ciepło, ogrzewa, suszy mokre ubranie, dzięki niemu rosną rośliny, zwierzęta i ludzie, jest upał, susza, brak wody itp.). Chciałabym, abyście przez 3-4 dni obserwowali pogodę i zaznaczali ją przy pomocy rożnych symboli, które wcześniej poznaliście ( chmury, słońce, grzmoty, deszcz, tęcza, wiatr). Zabawcie się w zabawę 'Ciepło-zimno". Następnie popracujecie nad utrwaleniem poznanych liter i cyfr ( karta pracy s. 94 i 95 zadania dodatkowe). Pamiętajcie o dzieleniu wyrazów na sylaby oraz głoskowaniu. Jeżeli nie zrobiliście zadań dodatkowych, a macie ochotę je wykonać, to bierzcie się do pracy. Od jutra będziemy pracować w nowych książkach. Pozdrawiam.
Środa- 06.05.2020 r.
W karcie pracy część 4 ze s.3 wykonajcie ćwiczenie według polecenia, a w pustym okienku narysujcie w jaki jeszcze inny sposób korzystacie z mediów. Następnie pobawcie się w roboty lub inna zabawę ruchową.
Język angielski
Dziś chciałabym poprosić Państwa, aby przećwiczyli Państwo z dziećmi kolory w j. angielskim. Proponuję piosenkę 'I can sing a rainbow' (Potrafię wyśpiewać tęczę) na kanale YouTube. To doskonała zabawa dla całej rodziny. Dzieci utrwalą w niej nazwy kolorów w j. angielskim: red (czerwony), yellow (żółty), pink (różowy), green (zielony), purple (fioletowy), orange (pomarańczowy), blue (niebieski). Mogą śledzić tempo tekstu oraz zaśpiewać karaoke, dzięki trzem różnym wersjom piosenki. Mogą Państwo ogłosić konkurs w domu na najpiękniejszą wersję karaoke zaśpiewaną przez każdego członka rodziny. W ramach ćwiczeń proszę poprosić dzieci o namalowanie tęczy.
I can sing a rainbow- rainbow song- color song- nursery rhymes with lyrics- song for children
Logopedia
Zachęcam do ćwiczeń w domu.
Utrwalanie [sz, ż, cz, dż ]- https://www.youtube.com/watch?v=bCJgqnAWyxI
Jak nauczyć się wymawiać głoskę [r]-https://www.youtube.com/watch?v=9jdSatP47yE
Ćwiczenia na szeroką pionizację języka [r]- https://www.youtube.com/watch?v=4sEh13aqqnY
Ćwiczenia prawidłowej wymowy głoski [t] - https://www.youtube.com/watch?v=j5GUTQpt6ps, https://www.youtube.com/watch?v=LZ2kz_ZYkOQ
Czwartek- 07.05.2020 r.
Porozmawiajcie z rodzicami na temat korzystania z komputerów, do czego warto je wykorzystywać.
Obejrzyjcie i posłuchajcie ''Zozi - świat realny jest genialny". Porozmawiajcie na temat treści piosenki. Wymieńcie zasady bezpiecznego korzystania z urządzeń multimedialnych:
https://www.youtube.com/watch?v=SPZzZ-4Xo14
Następnie będziemy układali wyrazy z liter, czytali sylaby i dobierali je w pary - karta pracy s.4. Później wykonajcie ćw. 1 s.5 - nazwijcie obrazki, narysujcie tyle kółek, ile jest sylab w jego nazwie, połączcie obrazki z literą, którą rozpoczyna się jego nazwa. Ruszajcie do pracy, bawcie się wesoło. Chętni mogą poćwiczyć dodawanie w zakresie 10, wykorzystując dowolne liczmany:
https://www.youtube.com/watch?v=VL7sENTyXo Pozdrawiam.
Piątek- 08.05.2020 r.
Witam Was gorąco. Zaczynamy od zabawy: "Jeśli, nie telewizor, to co?" - zabawa pantomimiczna. Przedstawcie za pomocą ruchu i gestu, jak można spędzać wolny czas.
W kartach pracy s.6 narysujcie maszt telewizyjny po śladzie, przeczytajcie wyrazy z góry na dół, od najkrótszych do najdłuższych. W każdej grupie wklejcie odpowiedni wyraz, powiedzcie, z czym kojarzą się wam te nazwy. Następnie wykonajcie ćw. 1 s 7. Spróbujcie przeczytać zdania. Dobierzcie ilustracje i naklejki na ekranach tabletów. Na zakończenie dokonajcie samooceny swojej pracy. Chętni mogą wykonać pracę plastyczno- techniczną, jak spędzacie czas bez używania technologii? Pozdrawiam gorąco.