Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Grupa przedszkolna- kwiecień

Poniedziałek- 27.04.2020 r.
Witam was gorąco! Najpierw zabawcie  się w zabawę "Gra w zielone" . Rodzic mówi do dziecka, podając piłkę:
Rodzic: Grasz w zielone?
Dziecko: Gram!
Rodzic : Masz zielone?
Dziecko: Mam!
Na słowa: Masz zielone? Rodzic rzuca piłkę, dziecko chwyta ją i po słowie "Mam" podaje nazwę przedmiotu, zjawiska, rośliny, które są zielone lub mają w sobie kolor zielony. Dzieci określają i nazywają różne odcienie koloru zielonego. Dzielą wyrazy na sylaby i próbują głoskować. 
Jeżeli rodzice się zgodzą możecie założyć hodowlę różnych nasion np. rzeżuchy, szczypiorku, fasoli, roślin ozdobnych i innych.  Obserwujcie je, podlewajcie i dbajcie o nie. 
Przypomnijcie pory roku i miesiące, pobawcie się w zabawy ruchowe związane z tygodniem i  inne. Jakie zmiany w przyrodzie następują wiosną? Myślę, że doskonale wiecie - przypomnijcie sobie.
Zróbcie ćwiczenie 1,2 s.73 karta pracy-macie przeliczyć oczka na kostkach, z których ułożone są wieże i dorysować na pustych ściankach tyle oczek, aby łącznie na wszystkich kostkach było ich 10. Przypomnijcie również kierunki  oraz chętni mogą   wykonać   ćw. 1. s.82. Jeżeli rodzice pozwolą Wam, to przygotujcie wspólnie pyszną , zdrową sałatkę, przekąskę. Smacznego. Pozdrawiam Was, zapraszam do pracy i zabawy.

Wtorek-  28.04.2020 r. 
Dzisiaj zaczynamy od zagadek. Zagadki o pogodzie: 
Ciepło z zimnem się zmówiło,
srebrne frędzle zawiesiło,
kiedy ostry mróz przeminie,
 w słońcu woda z dachu płynie.
(sopel)
 
Co to za ogrodnik?
Konewki nie miewa, a podlewa kwiaty i drzewa.
(deszcz)
 
Nie widać nic od samego rana,
Ziemia jest jakby mlekiem oblana.
Lecz nie martwcie się, to nie szkodzi,
bo słońce wróci za kilka godzin.
(mgła)
 
Pada z góry z czarnej chmury
nie śnieg, nie deszcz
w słońca promieniach 
w deszcz się zamienia.
(grad)
 
Dom pszczół i Ewa to będzie .....
(ulewa)
 
Huczy, świszczy leci w pole,
czyni w koło swe swawole,
zrywa ludziom kapelusze
i wykręca parasole.
(wiatr)
 
Przypomnijcie, jakie są pory roku i czym się charakteryzują oraz jakie są symbole pogody? (słońce, chmury, zachmurzenie, deszcz, grad, mgła, wiatr itp.). Otwórzcie karty pracy na s. 74-75. Nazwijcie pory roku, dopasujcie do odpowiedniej pory roku naklejkę, opowiedzcie, czym różni się pogoda w poszczególnych porach roku.
Od dziś zacznijcie obserwować pogodę każdego dnia. Pomyślcie, jak zmieniająca się pogoda wpływa na wasze emocje? Spędzajcie jak najwięcej czasu na świeżym powietrzu, obserwujcie i bawcie się wesoło. Pozdrawiam Was  i Rodziców gorąco. Nie zapominajcie o głoskowaniu i dzieleniu wyrazów na sylaby, a przede wszystkim o uśmiechu i wesołej zabawie. Chętni mogą jeszcze obejrzeć prezentację - rola wiatru w przyrodzie: vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,zabawy-z-wiatrem-51340.
 
Środa- 29.04.2020 r.
Dzisiaj rozpoczniemy od obejrzenia filmiku- Pogoda dla dzieci - zjawiska i pory roku- youtube.com/watch?v=IbBbi_ds4eU, możecie również obejrzeć- youtube.com/watch?v=88FAq_ECtKU.
Poćwiczcie teraz wymowę dżwięków związanych z pogodą.  Rodzice wymieniają zjawiska atmosferyczne, a dzieci mają za zadanie wypowiedzieć wyrazy dżwiękonaśladowcze z nimi związane np. deszcz-"kap, kap", "chlap, chlap" , wiatr-"fiu, fiu", "wiu, wiu", burza- "łup, łup", śnieg- "skrzyp, skrzyp", grad- "pac, pac', "puk, puk' itp.
Następnie posłuchajcie opowiadania pt. "O marcu, pannie Juliannie i o ptaszku" - Lucyny Krzemienieckiej -youtube.com/watch?v=sZv_e2JUXCM
Jaką przygodę miała panna Julianna?  Dlaczego marzec został nazwany psotnikiem? Jaka pogoda była tego dnia, gdy panna Julianna wybrała się na spacer? Jak czuła się panna Julianna stale zmieniając ubranie? Czy spacer Julianny był udany i przyjemny? Jak należy się  ubierać, gdy mamy do czynienia ze zmianą pogody? Co to znaczy ubrać się na cebulkę? Kto może nam pomóc przewidzieć, jaka będzie pogoda? Czy Julianna słuchała prognozy pogody?
Obejrzyjcie jeszcze przykładową  prognozę pogody -youtube.com/watch?v =GUyLgBSh_RK i inne. Możecie zabawić się w prezenterów pogody. Praca w kartach pracy s.76. Rodzic wspólnie z dzieckiem czyta tekst  obrazkowo-wyrazowy-komunikaty na temat pogody. Zadaniem dzieci jest uzupełnienie rysunków postaci tak, aby mogły swobodnie wybrać się na spacer w czasie zapowiadanej pogody. Następnie dzieci łączą postacie z odpowiednimi konturami. Bierzcie się do pracy i zabawy. Pozdrawiam i dziękuje za współpracę , proszę w miarę możliwości o  niektóre prace uczniów. 
Język angielski

Witam serdecznie. Dziś chciałabym poprosić Państwa, aby wykonali Państwo z dziećmi ćwiczenia grafomotoryczne, czyli poćwiczyli dłonie w rysowaniu po śladzie. Mnóstwo propozycji dotyczących zabawek znajdą Państwo pod hasłem: toys  rysowanie po śladzie w przeglądarce 'google' w zakładce 'grafika'. Ci z Państwa, którzy nie mają możliwości drukowania, mogą poprosić dzieci o wykonanie z plasteliny ulubionej zabawki. W trakcie rysowania lub lepienia z plasteliny dzieci mogą posłuchać piosenki: Toy Song - Education Children Song - Learning English for Kids

Logopedia

Ćwicz wymowę. Powtarzaj za dorosłym lub przeczytaj wierszyk. Mów głośno, powoli i wyraźnie. Naucz się go na pamięć.

Utrwalanie gloski[sz]

SZUMI WODA

Szumi, szumi woda, szumi, szumi las,

Szumią, szumią pola, lato wita nas.

Szumi, szumi woda, szumi, szumi las,

Szumią, szumią pola, wiatr ochłodzi nas. (J. Nowak)

Utrwalanie głoski [cz]

GAWRON

Czarny gawron czarny, czarne piórka ma,

Czarny ma ogonek, czarne skrzydła dwa.

Czarny gawron czarny, czarne dzieci ma.

Co im na śniadanie dzisiaj rano da?

Utrwalanie głoski [ż]

LISKI

Leży w norce lisek, obok stoi żona.

Wygraża mu łapką, bo jest obrażona.

Co włożę do garnka, gdy pusta spiżarka?

Żwawo! Wstawaj, mój panie, i na polowanie! (Autor nieznany)

Utrwalanie głoski [s]

DZIĘCIOŁ

Dzięcioł w lesie stuka: stuku, stuku, stuk.

Tępi on szkodniki: stuku, stuku, stuk.

Szuka ich pod korą: stuku, stuku, stuk.

Szuka przez dzień cały: stuku, stuku, stuk. (J. Nowak)

Utrwalanie głoski [r]

TRATWA

Tro, tre, tra - tratwą flisak dowodzi,

tre, tra, tru - z trudem mu to wychodzi.

Try,tra,tre - trenował trochę za krótko,

tru,try,tro - jutro popłynie łódką.

Tra, tro, tre, tru, try - potrenuj trochę ty!

Życzę udanej zabawy! Nie zapominaj o gimnastyce buzi i języka. Codziennie po kilka minut utrwalaj materiał wklejony do zeszytu.

Czwartek- 30.04.2020 r. 
Witam Was gorąco, na początek przypomnijcie o jakich zjawiskach atmosferycznych wczoraj mówiliśmy: deszcz, wiatr, śnieg, burza, tęcza itp. Dla przypomnienia otwórzcie karty pracy na stronie 77. Obejrzyjcie rebusy obrazkowo-literowe. Nazwijcie obrazki i rozwiążcie zagadki (słońce, grad, wiatr, mgła). We właściwych okienkach narysujcie rozwiązanie.  Teraz powiedzcie, co kojarzy Wam się z kroplą deszczu? (nuda, łzy, deszcz, kałuża, parasol, woda, życie, konewka itp.). Jaka jest rola deszczu? (pozytywna i negatywna). Jest potrzebny do podlewania, do napełniania zbiorników, do picia dla zwierząt. Jeśli jest go za dużo-grożą nam powodzie, jeśli za mało- jest susza, brak życia. Przypomnijcie, jakie są pory roku i czym się charakteryzują. Zróbcie ćw. 1 s.78. Odczytajcie litery następnie w ramkach narysujcie przedmioty, w których nazwach one występują. W tym zadaniu może być wiele rozwiązań, gdyż głoski mogą występować na początku, w środku lub na końcu wyrazów. A teraz wykonajcie ćwiczenie graficzne s.79. Wymyślcie, co może powstać z każdej kropli deszczu, dokończcie ilustracje według własnego pomysłu, a następnie opowiedzcie rodzicom o swoich kompozycjach. Życzę miłej pracy, pozdrawiam gorąco. Nie zapominajcie o ruchu na świeżym powietrzu oraz zabawie.
Religia
Bardzo proszę uzupełnić temat 47
 
 
Poniedziałek- 20.04.2020 r.
Witam Was gorąco! Na początek zabawcie się rzucając kulkami  z gazety do celu. Następnie wykonajcie ćw. 1 i 2 s.93 (zadania dodatkowe). A teraz przystępujemy do wielkiego turnieju odkrywców przyrody -turnieju wiedzy z ekologii. Myślę, ze wszyscy poradzicie sobie bardzo dobrze. Stawiajcie sobie + przy prawidłowych odpowiedziach.
- Podaj nazwę przedmiotu, który potrafi unieść wiatr.
- Powiedz, jak można dbać o czystość na Ziemi.
- Co, każdy człowiek może zrobić dla dobra środowiska przyrodniczego.
- Czego potrzebuje roślina do życia?
- Co to znaczy "segregacja odpadów"?
- Co zanieczyszcza powietrze?
- Co ma wspólnego cytryna  i deszczówka?
- Czy można papier i szkło wrzucać do jednego pojemnika na śmieci?
- Dlaczego drzewa są ważne?
- Czy powinno się pakować zakupy w jednorazowe torebki?
- Skąd wiemy, że otacza nas powietrze?
- Co jest w balonie , gdy go nadmuchamy?
- Czy powietrze można zabrudzić?
- Co nie mogłoby latać bez powietrza?
- O czym trzeba pamiętać podczas mycia zębów?
- Do jakiego pojemnika wrzucimy słoik po dżemie?
Myślę, że super sobie poradziliście. Gratuluję, brawo. Chętni mogą wykonać plakat z różnych odpadów na temat, jak należy dbać o Ziemię. Pozdrawiam Was i Rodziców gorąco. Jeżeli wykonacie pracę plastyczną proszę o przesłanie  Bierzcie się do pracy i zabawy.
 
Wtorek- 21.04.2020 r.
Dzisiaj zaczniemy od przypomnienia i zabawie przy piosence pt. "Ziemia-zielona wyspa" https://www.youtube.com/watch?v=Ske11ntnGc. Bawcie się dobrze. Jeżeli macie klocki "figury geometryczne" lub inne stwórzcie ciekawą kompozycję, pamiętajcie o rytmach. Za każdym razem możecie przeliczać klocki i porównywać ich liczbę. Następnie posłuchajcie wiersz J. Brzechwy "Przyjście wiosny" -youtube.com/watch?v=dEnCjkvCJ-Y lub youtube.com/watch?v=IK7I3VNDCBk. O czym był wiersz i jakie było zakończenie tej historii. Otwórzcie teraz karty pracy s.66-67 postarajcie się odnależć pojazdy wymienione w wierszu. Policzcie ile było pojazdów.Wskażcie i nazwijcie wymienione w wierszu zwierzęta i ptaki, które rozmawiały o wiośnie. Podzielcie te wyrazy na sylaby, próbujcie głoskować. A może spróbujecie nauczyć się na pamięć części wiersza? Powodzenia.  Myślę, że obserwujecie ślady(oznaki) wiosny. Możecie wychodzić na spacery więc przyglądajcie się drzewom, krzewom, trawom, ptakom, zwierzętom i owadom, a więc ruszajcie na spacer(postarajcie się wykorzystać wszystkie zmysły). Pozdrawiam Was gorąco i zapraszam do pracy i zabawy.
 
Środa- 22.04.2020 r. 
Przesyłam Państwu ofertę edukacyjną mediów publicznych z której można skorzystać z dziećmi w wolnym czasie:
- pasmo edukacyjne "Wesoła nauka" emitowane każdego dnia od poniedziałku do piątku, na antenie TVP2 o godz. 11.40 -12.30. W programie trwającym 30 minut dzieci zobaczą zaskakujące eksperymenty i intrygujące doświadczenia naukowe, a także kreatywne gry i zabawy, propozycje zajęć sportowych, prac twórczych oraz zajęć muzycznych.
- "Domowe przedszkole" TVP ABC, to oferta dla najmłodszych dzieci i ich rodziców, którą można znależć na vod.tvp.pl  -polecam.
 
Dzisiaj rozpoczniemy od wyliczanki, której nauczycie się na pamięć i zabawicie z domownikami- jest to ćwiczenie słuchu fonematycznego:
Fiku-miku, fiku-miku,
w stawie pływa żab bez liku.
Jak ta żaba się nazywa,
która kraulem pływa?
Dziecko mówi wyliczankę i wskazuje kolejną osobę. Osoba, na którą wypadło ostatnie słowo wyliczanki, podaje wymyślone przez siebie imię żabki. Wyliczający wymienia kolejne głoski tego imienia, traktując je jako dalszy ciąg wyliczanki. Osoba, na którą wypadnie ostatnia głoska staje się wyliczającym. 
Przypomnijcie wczorajszy wiersz pt."Przyjście wiosny", a może część zapamiętaliście? Jeżeli nie to posłuchajcie jeszcze raz i przypomnijcie, jakie zwierzęta występowały w wierszu? (kret, jeż, wąż, kos, sroka). Jak myślicie, jakie inne zwierzęta mogły rozmawiać o wiośnie na łące? (biedronka, konik polny,motyl, mysz, zając). Wiosna przynosi z sobą również pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy, sasanki, zawilce, konwalie, hiacynty). Jaką głoskę słychać w wyrazie "hiacynt"-podzielcie wyraz na sylaby, wyodrębnijcie głoski. Pamiętajcie, że "h" to spółgłoska, zaznaczamy ją kolorem niebieskim. Wykonacie teraz ćwiczenia w karcie pracy s.68 i 69. Dzieci czytają wyrazy z "h". W schematach wyrazów kolorują odpowiednie kółka. Następnie wklejają sylaby zgodnie z szyfrem kwiatowym. Po wklejeniu odczytują, jakie były radosne okrzyki dzieci, które cieszyły się, gdy witały wiosnę. Teraz popatrzcie , jak należy napisać literę "h" wielką i małą. Spróbujcie ułożyć ją z nitki, sznurka. Na karcie pracy rysujcie stokrotki wodząć mazakiem po śladzie, wodząc palcem po żółtym wzorze litery "h", a litery niebieskie rysujcie ołówkiem po śladzie i samodzielnie Podczas kreślenia liter przestrzegajcie zasad płynności, staranności utrzymania w liniaturze.  Życzę miłej pracy, pozdrawiam.
Język angielski
Witam serdecznie. Dziś chciałabym wprowadzić za pomocą filmu nazwy zabawek z najbliższego otoczenia dzieci. Znajdą na nim Państwo prawidłową wymowę zabawek w j.angielskim oraz ciekawą stronę graficzną prezentującą materiał. Bardzo proszę o wpisanie poniższego linku w YouTube: Kids vocabulary - Toy - toy vocab - Learn English for kids - English educational video. Pozdrawiam 

Logopedia

Utrwalamy [r] po spółgłoskach. Pracuj z osobą dorosłą. Posłuchaj opowiadania.

 Pan Patryk

 Pan Patryk prowadzi zdrowy tryb życia. Codziennie uprawia gimnastykę. Wkłada brązowy dres, trampki i truchta po swojej treningowej drodze. Do pracy wędruje piechotą. Zrezygnował z dojazdów tramwajem. Potrafi też przygotować smaczne i zdrowe potrawy. Warzywa i owoce z jego ogrodu mają ogrom witamin. Pan Patryk uwielbia truskawki, winogrona, brukselkę, brokuły i natkę pietruszki. Pan Patryk tryska zdrowiem i obca jest mu grypa.

Odpowiedz na pytania

1. Jaki tryb życia prowadzi pan Patryk?

2. Co robi codziennie?

3. Co potrafi pan Patryk?

4. Czy pan Patryk choruje na grypę? Dlaczego?

 Teraz uzupełnij odpowiednimi wyrazami tekst znajdujący się poniżej.

 Pan Patryk

 Pan …………. prowadzi zdrowy tryb życia. Codziennie uprawia gimnastykę. Wkłada brązowy …….., trampki i truchta po swojej treningowej ………... Do pracy wędruje piechotą. Zrezygnował z dojazdów ……………... Potrafi też przygotować smaczne i zdrowe………. Warzywa i owoce z jego ogrodu mają ogrom witamin. Pan Patryk uwielbia …………., winogrona, brukselkę, brokuły i natkę ………….. Pan Patryk tryska …………. i obca jest mu grypa.

 Pamiętaj o codziennej gimnastyce buzi i języka. Utrwalaj materiał wklejony do zeszytu. Proponuję również grę kółko i krzyżyk z głoską [r], którą znajdziesz na stronie domologo.pl. Miłej zabawy!

 

Czwartek- 23.04.2020 r.
Na początek spróbujcie wspólnie z rodzicami zrobić biedronkę techniką origami -youtube.com/watch?v=dewsLpMTvCA lub maluchwdomu.pl/2015/05/motylek-i-biedronka-z-kol-origami. Pobawcie się przy piosence -"Ziemia - zielona wyspa". Następnie posłuchajcie tekstu opowiadania czytanego przez rodziców  w całości  lub części. Opowiadanie Lucyny Krzemienieckiej pt."O wiośnie w lesie i wiewiórki ważnym interesie" -praszka.pl/download/attachment/17792/zalacznik-nr-4-o-wiosnie-w-lesie.pdf. Po wysłuchaniu opowiadania opowiedzcie o czym było, co zmieniło się w lesie wraz z nadejściem wiosny, po czym Hałabała rozpoznał wiosnę, jaki kłopot miała wiewiórka, w czym krasnal jej pomógł?  Po przerwie lub później popracujcie w kartach pracy s. 70-71. Obejrzyjcie konturowe rysunki pod tekstem i nazwijcie przedmioty i rośliny, które one przedstawiają. Spróbujcie wspólnie z rodzicami przeczytać tekst i sprawdźcie, czy przedmioty z rysunków w nim się pojawiają. Następnie pokolorujcie tylko te obrazki, których nazwy wystąpiły w tekście. Wykonajcie kolejne zadania-wytyczając trasę przez tabelę według wskazanego rytmicznego układu elementów, przyklejcie w stawach żabki przestrzegając zasady, co najmniej jedna w stawie. Dorysujcie muszki tak, aby każda żabka miała po dwie. Policzcie, ile razem muszek fruwa nad żabkami. Ruszajcie do pracy i zabawy, powodzenia. Pozdrawiam.
Język angielski

Dziś w ramach ćwiczeń związanych z nazwami zabawek proszę posłuchać z dziećmi bardzo prostej piosenki, a następnie proszę spróbować ją zaśpiewać wspólnie. Piosenka "Toy song" ćwiczy nie tylko poznane nazwy zabawek, ale również ćwiczy konstrukcję pytania 'What's in the box?' (Co jest w pudełku?) oraz odpowiedź 'A doll is in the box.' (Lalka jest w pudełku.). Mamy tam 3 wersje tej samej piosenki, a co najważniejsze, znajduje się również wersja karaoke. Dzięki niej możemy ogłosić konkurs na najlepsze wykonanie piosenki przez członków rodziny. Życzę przyjemnej zabawy. Bardzo proszę o wpisanie poniższego linku w YouTube: Toy Song - Educational Children Song - Learning English for Kids

Religia: Bardzo proszę uzupełnić temat 44

 

Piątek- 24.04.2020 r. 
Na początek będziecie układali z sylab wyrazy z "h". Najpierw musicie napisać na małych karteczkach te sylaby, a później je wyciąć (myślę, że troszkę mogą wam pomóc rodzice ). Sylaby będą dla waszych rodziców i dla was. Do sylaby dorosłych będziecie dokładali swoje i z pomocą rodziców odczytywali sylabami wyrazy. Myślę, że dobrze wam pójdzie. Próbujcie.
Sylaby dla rodziców: ha, ham, har, he, her, hi, ho, hu.
Sylaby dla dzieci: mak, mu, lec, sło, bit, la, łas, bur, ger, fa, mo, nia, ca, li, kop, ter, ba, ta, gie, na, sto, ria, do, wla, tel, mor, ra, gan.
Wyrazy do ułożenia: hamak, hamulec, hasło, habit, hala, hałas, hamburger, harfa, harmonia, heca, helikopter, herbata, higiena, historia, hodowla, hotel, humor, huragan.
Teraz troszkę się poruszajcie - poskaczcie, pobiegajcie, pokręćcie się w prawą i lewą stronę, wykonajcie kilka przysiadów i bierzcie się do dalszej pracy. Będziecie wykonywać zadanie na karcie pracy s.72. Macie rozwiązać działania matematyczne - dodawanie i odejmowanie w zakresie 10. Po rozwiązaniu połączcie działanie z ilustracją do niego pasującą. Następnie spróbujcie ułożyć zadanie do ilustracji i działania, np. Zosia dostała 5 tulipanów, a potem jeszcze 5 żonkili. Ile Zosia ma teraz razem wszystkich kwiatków? Życzę powodzenia. Pamiętajcie, aby dużo przebywać na powietrzu. Obserwujcie ogrody, lasy, drzewa, krzewy, kwiaty i zwierzęta. Pozdrawiam.
Religia
Bardzo proszę uzupełnić temat 46
 

Logopedia

Różnicowanie głosek "sz" i "s" w zdaniach z trudnymi słowami. Proponuję rymy! Uzupełnij wyrazami umieszczonymi w nawiasie. Powtarzaj starannie utworzone zdania.

(myszy, susza, skarabeusza, serduszka, skrzydła, poduszek)

Ta poduszka jest wyszyta w .................

Na strychu Staszek słyszy skrobanie.....................

Te straszydła mają puszyste ..........................

Dla wszystkich to katusza taka straszna........................

W starej skrzyni staruszek szuka................................

Łukasz przypina do kapelusza srebrnego........................

 

 Dla chłopców, którzy ćwiczą artykulację głoski “t”

Proponuję gry i zabawy na stronie logotorpeda.pl: Międzyzębowe “t” - co zrobić?, Wspieranie poprawnej wymowy “t”, Głoska “t” w sylabach.

 Dla wszystkich rodziców uczniów objętych terapią logopedyczną

Logopedia w kuchni: ćwiczenia oddechowe i słuchowe. Pomysły na długi pobyt w domu z dzieckiem - logotorpeda.pl

Udanej zabawy!

 

Środa- 15.04.2020 r.
Witam Was i Rodziców bardzo gorąco. Myślę, że nie zapomnieliście o głoskowaniu, dzieleniu na sylaby, a przede wszystkim o wspólnych rodzinnych zabawach w czasie Świąt, ponieważ ruch i codzienna organizacja dnia są dla Was bardzo ważne. Przypomnijcie wiadomości na temat tradycji świątecznych, a przede wszystkim jajka. Zapoznanie z małą i wielką literą 'j" - jaką głoską zaczyna się słowo "jajko", czy znacie inne wyrazy zaczynające się na  "j". Wykonajcie ćw. 1-2 s.60  - karta pracy (podział wyrazów na sylaby, wyodrębnianie, kolorowanie spółgłosek i samogłosek, "j"- to spółgłoska - kolor niebieski). Teraz spróbujcie ułożyć literę "j" ze sznurka, tasiemki, sznurowadeł, może przy okazji poćwiczycie wiązanie butów. Następnie napiszcie literę "j"  w przestrzeni, potem palcem po śladzie i ołówkiem w poszerzonej liniaturze - ćw. 1.s.61. Chciałabym również, abyście każdego dnia obserwowali drzewa i krzewy. Zróbcie z rodzicami doświadczenie - "Co wspólnego ma deszcz z cytryną?" - deszcz może być kwaśny, obejrzyjcie w miarę możliwości informacje w internecie na ten temat. Nie zapominajcie o zabawach ruchowych i rozwijaniu swoich zainteresowań. Pozdrawiam, życzę miłej pracy i zabawy. Chętni mogą wykonać prace plastyczną - "Moje Święta z rodziną"- technika dowolna. 
Język angielski

Dziś proszę przećwiczyć z dziećmi nazwy przyborów szkolnych, w szczególności słów: book (książka), backpack (plecak), pencil (ołówek), pen (długopis). W trosce o kontakt z językiem przygotowałam dla Państwa filmik, na którym znajdą Państwo prawidłową wymowę wyrazów w j. angielskim i ciekawą stronę graficzną - atrakcyjną dla dzieci w tym wieku. Bardzo proszę o wpisanie poniższego linku w YouTube: Kids vocabulary - School Supplies - Learn English for Kids - English Educational video. Pozdrawiam. Paulina Turkowska

 
Czwartek- 16.04.2020 r.
Dzisiaj na początek pobawcie się wspólnie z rodzeństwem i rodzicami w zabawę "Ciuciubabka" - myślę, że każdemu przyda się trochę ruchu. Póżniej zastanowimy się, po co nam tyle koszy na śmieci i dlaczego musimy segregować odpady. Obejrzyjcie prezentację- naszesmieci.mos.gov.pl/jak-segregowac może obrazy -segregujemyodpady, możecie również obejrzeć film -youtube.com/watch?v=xU5dox9wVIQ -Segregujemy dla przyszłości. Porozmawiajcie na temat odpowiednich kolorów koszy na śmieci. Wspólnie z rodzicami odczytajcie treść historyjki obrazkowej -s.62(karta pracy). Powiedzcie, o czym rozmawiała Julka z bratem i tatą. Myślę, że z segregacją śmieci poradzicie sobie super- wykonajcie ćwiczenie 1s.63. Zapraszam do pracy i zabawy. Pozdrawiam.
Język angielski

Dziś w ramach ćwiczeń związanych z przyborami szkolnymi proszę posłuchać z dziećmi bardzo prostej piosenki, a następnie proszę spróbować ją zaśpiewać wspólnie. Piosenka "I have a pencil. What do you have? (Mam ołówek. A Ty co masz?) ćwiczy nie tylko poznane przybory szkolne, ale również ćwiczy konstrukcję 'I have...' (Ja mam...). Bardzo proszę o wpisanie poniższego linku w YouTube: School Supplies Song for Kids | What Do You Have? Song | Fun Kids English. Pozdrawiam. Paulina Turkowska

Religia

Bardzo proszę uzupełnić temat 42

 
Piątek- 17.04.2020 r.
Witam Was gorąco! Na początek zabawimy się prawidłowo wymawiając wyliczankę, możecie w tym czasie podawać piłkę domownikom, skakać i bawić się: "Szczotka, szczoteczka, łyżka, łyżeczka, krąży piłeczka, raz, dwa, trzy, skaczesz ty". Następnie, pomyślcie na temat:  "Jak, każdy człowiek może się przyczynić, aby na świecie było czyste powietrze? ". Myślę, że dużo o tym wiecie. Może spróbujecie zrobić z różnych surowców instrument muzyczny i zagrać na nim ciekawy rytm. Następnie wykonajcie ćw. 1 i 2 s.64 - narysujcie trasę każdej drużyny zgodnie z kodem oraz popracujcie nad odejmowaniem w zakresie 10 - ćw. 1 s. 65 (karta pracy). Chyba, już wiecie , że za czystość naszej planety odpowiadamy wszyscy, a więc musimy się o nią troszczyć. Proszę o przesyłanie prac dzieci. Pozdrawiam, życzę miłej pracy i zabawy.
Religia
Bardzo proszę uzupełnić temat 43
 

Logopedia

Zadania z głoską “sz”

 Przypominam, aby ładnie wymówić „sz”:

- zbliż ząbki,

- unieś język na wałek dziąsłowy za górne ząbki,

- wysuń do przodu wargi i zrób dzióbek

(Prawidłowe ustawienie warg, języka i ząbków znajdziesz na ilustracji wklejonej do zeszytu. )

 1. Powtórz za dorosłym lub przeczytaj. Wybierz odpowiednie wyrazy z ramki i dokończ wesołe rymowanki.

kalosze, bambosze, koszula, gruszkę, puszkę

 Agnieszka położyła na szafie puszkę

i włożyła do niej pyszną……………

 

Na sznurku wisi szara……………….

a malutki kotek się do niej przytula.

 

Kiedy deszcz pada, to ja zawsze noszę

czerwony płaszczyk i szare…………..

 

2. Posłuchaj zagadek lub przeczytaj je. Narysuj rozwiązania.

 Gdy mróz szczypie i wicher wyje, chętnie ci zimą szyję okryje.

 

………………………………...............................................

 Co to za mebel? Gdy w pokoju stanie, mama w nim przechowuje nasze ubranie.

……………………………….................................................

 Ma ostrą nóżkę i łepek nieduży. Wcale nie jest igłą, a krawcowej służy.

 

………………………………..................................................

 Miłej pracy!

 
 

Poniedziałek- 06.04.2020 r.
Witam Was gorąco! Na wstępie pobawicie się wraz z Rodzicami przy różnych głoskach (literkach). Dorośli podają Wam lub pokazują różne głoski (litery), a Waszym zadaniem jest podanie wyrazu na tę głoskę. Nie zapominajcie o głoskowaniu i podziale na sylaby. Teraz prosiłabym Was o przypomnienie wiadomości na temat kosmosu. Myślę, że dużo wiecie, pochwalcie się swoimi wiadomościami. Następnie wspólnie z rodzicami spróbujcie przeczytać tekst s.54 (karta pracy), jest trudny, ale wspólnie dobrze Wam pójdzie. Porozmawiajcie na temat filmu, który oglądali chłopcy. Może wymyślicie jego tytuł, narysujecie ufoludka. Później dokończcie i pokolorujcie robota zgodnie ze wzorem oraz wykonajcie ćwiczenie 2.s.55. Dla chętnych ćw. 1 i 2 s.56. Rodziców proszę o kontakt i wysyłanie do mnie Waszych pięknych prac. Pamiętajcie, że zawsze pracujemy w miarę swoich możliwości. Dziękuję za pomoc i współpracę. Pozdrawiam gorąco. Miłej pracy i zabawy.

Wtorek- 07.04.2020 r.
Pozdrawiam gorąco! Chętni w dniu dzisiejszym mogą jeszcze utrwalić wiadomości na temat Kosmosu - karta pracy s.57, myślę, że dużo wiecie na ten temat. Nie zapominajcie o ruchu, zabawach i ćwiczeniach, które są Wam bardzo potrzebne. Pobawcie się w domu w zabawy ruchowe "Słońce świeci, deszczyk pada" oraz "Figurki" i inne. Życzę miłej i zdrowej zabawy.
Teraz spróbujcie odpowiedzieć na pytania: Co to jest powietrze? Gdzie się znajduje? Czy bez powietrza można żyć? Czy powietrze może być brudne? Co wpływa na czystość powietrza? Myślę, że doskonale wiecie. Przecież wiele na ten temat mówiliśmy. Nie zapominajcie o głoskowaniu i dzieleniu na sylaby, czytaniu prostych wyrazów i zdań oraz obliczeniach matematycznych. Często kolorujcie, budujcie z klocków, układajcie rytmy i rymy do wyrazów. Obejrzycie obrazki historyjki s.58 (karta pracy), spróbujcie odgadnąć jej treść, uzupełnijcie ją, doklejając brakujące elementy, opowiedzcie własnymi słowami o tym, co robią dzieci na każdym obrazku, nadajcie tytuł historyjce  i oceńcie postawę jej bohaterów. Powiedzcie, w jaki sposób dzieci postanowiły walczyć o czyste powietrze? Na zakończenie wykonajcie ćw. 1 s.59 - narysujcie symbole, które zakazują złym zachowaniom. Myślę, ze super chronicie przyrodę, a więc ruszajcie do pracy i zabawy. Pozdrawiam serdecznie

Logopedia

Jednym z podstawowych warunków prawidłowej artykulacji jest sprawne działanie narządów mowy. Proponuję przeczytanie dzieciom wierszyka z wplecionymi opisami ćwiczeń buzi i języka. Udanej zabawy!

 “Obrażona Zosia”

Obraziła się Zosia na brata,

(Wciągamy wargi do jamy ustnej.)

 bo powiedział, że jej język

bezustannie w buzi lata.

 (Dotykamy językiem zębów górnych, dolnych i wewnętrznej strony policzków, mając otwartą buzię.)

 Język głęboko schowała,

 (Cofamy język i chowamy go do buzi.)

 Minę ptaka udawała.

 (Otwieramy i zamykamy wysunięte do przodu wargi przy zaciśniętych zębach.)

 Brat uśmiecha się do Zosi

 (Pokazujemy zęby w szerokim uśmiechu.)

 i za chwilę coś przynosi.

 (Dotykamy czubkiem języka kolejno górnych zębów.)

  I już Zosia też się śmieje,

 (Rozciągamy wargi w uśmiechu przy zasłoniętych zębach.)

 Pogodziła się z bratem,

 (Podajemy sobie ręce na zgodę.)

 bo jej przyniósł ulubioną

 (Oblizujemy językiem wargi, mając szeroko otwarte usta)

 słodziutką cukrową watę.

(Poruszamy wargami jak przy jedzeniu.)

Na podstawie “Gdzie jesteś języczku? G. Wasilewicz

 

Środa- 08.04.2020 r.
Dzisiaj spotykamy się ostatni raz przed świętami. Chciałabym, abyście obejrzeli krótki filmik na temat wielkanocnych tradycji, dawniej i dziś- proszę porozmawiajcie z rodzicami na jego temat - www.yoytube.com/watch?v=9wW8DeVVvPI. Już wiecie, że ze świętami są związane jajka (pisanki, kraszanki), które będą tematem naszej dzisiejszej pracy. Wykonajcie ćw. 1 s.83 (zadania dodatkowe) -karta pracy. Możecie  narysować lub wykonać kolorowe pisanki, które chętnie obejrzę. W miarę możliwości proszę Rodziców  o przesłanie Waszych pięknych prac. Myślę, że macie super pomysły. Dzisiaj powinniśmy wprowadzić głoskę (literkę) "j", ale myślę, że zrobimy to po świętach. Nie zapominajcie o głoskowaniu, dzieleniu na sylaby, obliczeniach w zakresie 10, utrwalaniu poznanych liter i liczb oraz przede wszystkim o zabawie. Chętni mogą wykonać zadanie dodatkowe s.92 -liczba 14. 
Z okazji zbliżających się świąt życzę Wam i całej Rodzinie zdrowia, radości i wszystkiego dobrego oraz wiary, że będzie dobrze. Trzymajcie się. Gorąco Was pozdrawiam -mam nadzieję, że wkrótce się spotkamy.
Język angielski

Witam serdecznie. Dziś proszę przećwiczyć z dziećmi nazwy części ciała w j. angielskim. W trosce o kontakt z językiem przygotowałam dla Państwa filmik, na którym znajdą Państwo prawidłową wymowę wyrazów w j. angielskim i ciekawą stronę graficzną - atrakcyjną dla dzieci w tym wieku. Bardzo proszę o wpisanie poniższego linku w Youtube: Kids vocabulary - Body - parts of the body - Learn English for Kids - English educational video
Mogą Państwo również przećwiczyć z dziećmi części ciała dzięki piosence: body Song - Educational Children Song - Learning English for Kids.

Życzę Państwu z okazji nadchodzących Świąt Wielkiej Nocy dużo spokoju, radości i miłości.Pozdrawiam. Paulina Turkowska

 

Środa- 01.04.2020 r.
Witam Was gorąco! Dzisiaj będziemy na najbardziej  zimnym kontynencie, Antarktydzie. Obejrzyjcie prezentację: https://www.fajnepodroze.pl/anktartyda-zdjecia-ciekawostki lub inna/.  Najpierw pobawcie się w małe pingwinki, które wydają dżwięki ork, ork itp.. Przypomnijcie jakie zwierzęta żyją na Antarktydzie, jak się poruszają i jak wyglądają. Analiza i synteza słuchowa poznanych wyrazów (podział na sylaby i głoski ). Zabawy, obliczenia w zakresie 10 (dodawanie i odejmowanie, porównywanie). Wykonanie ćwiczeń s.48-49 karta pracy. Poznanie cyfr  11 i 12 s.89 i 90.  Dla chętnych lekcja - 'Dzieci  uczą rodziców  w domu' -do pobrania  z Internetu - nie trzeba nic drukować. Na jutro  powtórzcie wiadomości na temat krajów z różnych części  świata. Pozdrawiam i życzę milej pracy i zabawy.
Język angielski
Witam serdecznie. Dziś proszę przećwiczyć z dziećmi nazwy zwierząt, w szczególności zamieszkujących w gospodarstwie domowym. W trosce o kontakt z językiem przygotowałam dla Państwa filmik, na którym znajdą Państwo prawidłową wymowę wyrazów w j. angielskim i ciekawą stronę graficzną - atrakcyjną dla dzieci w tym wieku. Bardzo proszę o wpisanie poniższego linku w Youtube: Kids vocabulary - Farm animals for kids - Vocabulary fo kids. Pozdrawiam. Paulina Turkowska
 
Czwartek- 02.04.2020 r.
Witam Was! Na początek zapraszam do zabawy z rodzicami, spróbujcie podać region z jakiego pochodzi zagadka (kraj, kontynent);
-herbata, bambus, wiśnia, panda, papier, porcelana- Chiny
-lew, antylopa, gepard, żyrafa,-Afryka
- brak roślin, brak mieszkańców, brak dnia w porze zimowej, pingwiny - Antarktyda
-kangur, emu, dingo, koala - Australia
 Myślę, że super rozwiązaliście zagadki -Brawo!! W przyszłości pewnie wybierzecie się na te kontynenty i zobaczycie, jak tam jest pięknie. Teraz pobawcie się naśladując zwierzęta z różnych kontynentów (spróbujcie je nazwać - podział na sylaby i głoski) . Jeżeli do tej pory nie wykonaliście pracy plastyczno-technicznej, to bierzcie się  do pracy. W miarę możliwości proszę o kontakt  - prezentację prac dzieci.
Teraz przypomnijcie nazwy planet. -Dookoła czego krąży Ziemia i inne planety ? (Ile to twa? Jakie dwa ruchy wykonuje nasza Ziemia? - rok i doba).  Pamiętacie pewnie oglądane filmy i prezentacje o Kosmosie, jeżeli nie, to przypomnijcie sobie . Wykonajcie ćwiczenia s.50-51 (karta pracy). Nie zapominajcie o głoskowaniu, dzieleniu wyrazów na sylaby, czytaniu prostych tekstów, pisaniu i utrwalaniu poznanych liter oraz obliczeniach w zakresie 10. Pozdrawiam  i życzę miłej pracy. Pamiętajcie o lekcjach z Internetu "Dzieci uczą rodziców w domu".

Piątek- 03.04.2020 r.
Dzisiaj zaczynamy od zabawy konstrukcyjnej. Zbudujcie z dowolnych klocków pojazd kosmiczny. Zabawcie się i lećcie na wybraną przez siebie planetę (przypomnijcie nazwy planet). Obejrzyjcie w Internecie -"obrazy satelity i statki kosmiczne"  oraz krótką " animację edukacyjną o lotach w kosmos"- youtube.com/watch?v=yRkEtwxhKzw. Porozmawiajcie z rodzicami na temat obejrzanego materiału.
Statki kosmiczne są wyposażone w odpowiednie fotele. Na jaka głoskę zaczyna się słowo "fotel". Pamiętajcie, że jest to spółgłoska i zaznaczamy ją kolorem niebieskim. Spróbujcie podać inne wyrazy w których jest głoska "f". Podzielcie te wyrazy na sylaby, próbujcie głoskować. Otwórzcie karty pracy na s. 52-53 i zróbcie zadania: kolorując na niebiesko i czerwono odpowiednie głoski, odszukajcie małe i wielkie litery"f", wklejcie w puste miejsce litery, spróbujcie przeczytać wyrazy, podzielcie je na sylaby , narysujcie po śladzie prom kosmiczny, napiszcie małą i wielką literę- najpierw w powietrzu, potem po śladzie. Możecie również ułożyć literę ze sznurka, plasteliny, patyczków itp. Miłej pracy i zabawy. Po przerwie chętni mogą zrobić zadania dodatkowe s.91 - poznajemy cyfrę 13 -ćwiczenie wybrane przez siebie. Pozdrawiam Was gorąco
Logopedia

Dzisiaj zadania dla tych, którzy ćwiczą głoskę “r” w wyrazach i zdaniach.Pracuj z dorosłym. Powtarzaj głośno, powoli i wyraźnie. Uzupełnij rymowanki odpowiednimi wyrazami.

1. Ja zbieram do torebki grzyby,

a Rafał w strumyku łowi (żaby, ryby).

2. To Krysi ukryte skarby,

a wśród nich ma barwne (torby, farby).

3.Mówię ci, Marku, to nie żarty,

w środę wybieram się na (narty, karty).

4. Wrócił kotek Mruczek z górki,

pokazał ostre (ogórki, pazurki).

5. Ja biorę się za rysowanie,

a mama zrobi jutro (spanie, pranie).

6. Na ferie wybieram się do Marty,

biorę ze sobą do grania (narty, karty).

Możesz  narysować poprawne odpowiedzi lub spróbować ułożyć podobną rymowankę.

Miłej zabawy! Nie zapominaj o gimnastyce buzi i języka. Codziennie po kilka minut utrwalaj materiał wklejony do zeszytu.

Dla Rodzica:

Najtrudniejsza głoska [r] w mowie dziecięcej - ćwiczenia https://www.youtube.com/watch, Jak zmotywować dziecko do ćwiczeń logopedycznych? - logotorpeda.com strefa rodzica. W razie potrzeby służę pomocą. Proszę o kontakt: aga884kjp@wp.pl lub e-dziennik

Agnieszka Kujawska

Religia

Bardzo proszę uzupełnić temat 40,41